Slöja och stringtrosor - i grunden samma sak

Inlägg #1: Postat: 2004-01-28 20:45:00
Qvinna
Man är ironisk. Annars får man beundra din kamp ihop med Mikael L. Kampen för kvinnan att kunna prostituera sig, att ha rätt att vika ut sig, att ha rätt strippa utan några dumma feminister skriver dumma artiklar. Tänk så ledsen Viktoria Silvstedt blir när hon vid sin lilla svimmingpool i Hollywood tvingas läsa sårande artiklar i tidningar från Sverige flera ggr om året.
Inlägg #2: Postat: 2004-01-28 20:49:00
Qvinna
Det dröjer nog förresten, när jag cyklade genom stan såg jag meterhöga skyltar med rumpor med snöre i mitten. Tjejtidningen VR har än en gång exponerat kvinnorumpan, det är nog du som kan andas ut Sunny. Fortsätta att glädja dig över den fortsatta exponeringen av kvinnokroppen i det offentliga rummet.
Inlägg #3: Postat: 2004-01-28 20:59:00
Michael Lundahl
Om det hade handlat som så enkla saker som att människor skriver "dumma artiklar", då hade inte vare sig Sunny eller jag sagt något. Men när det handlar om att folk utestängs från fackförbund, nekas tillträde i offentliga debatter, får barnen tagna ifrån sig, får alla sina pengar beslagtagna, tvingas utsätta sig för livsfara, förnedras, bespottas och ställs rättslösa, då är det banne mig läge att börja protestera. Men vad fan bryr du dig? Horor, bimbos och silikonbrudar är ju inte människor...
Inlägg #4: Postat: 2004-01-28 21:02:00
Michael Lundahl
När ett par föräldrar - som är såpass handikappade att barnet riskerar fara illa - mister vårnaden, då blir det ramaskri. Men när en förälder som skött vårdnaden oklanderligt fråntas sitt barn, då hörs inget... för hon vara ju bara en sån där hora.
Inlägg #5: Postat: 2004-01-28 21:13:00
Michael Lundahl
Sunny: Är du så säker på det? ;
Länk: expressen.se
Länk: expressen.se
Inlägg #6: Postat: 2004-01-28 21:39:00
Pär Bihl
Från sista länken: "Låter det som årets Parismässa är ett svar på mannens våta dröm-underkläder? Nej, det är det nog lite för smakfullt för ..." Vilken förnedring av mannens sexualitet, kvinnlig skribent förstås...
Inlägg #7: Postat: 2004-01-28 22:02:00
Jolin
Sunny, lustigt det där med mode. Kollar man i Expressen står det att stringtrosan är det hetaste plagget och ett måste i år. Kollar man i Aftonbladet står det att man ska kasta sina stringtrosor, för de är helt ute. Eller om det var tvärtom. Hur som helst väldigt förvirrande.
Inlägg #8: Postat: 2004-01-29 09:57:00
don efter person
ett förvirrat mode till förvirrade människor...Hej hopp..härligt
Inlägg #9: Postat: 2004-01-29 18:51:00
Sunny
Sign Qvinna måste vara utrustad med livlig fantasi ifall hon inbillar sig att jag gillar ,försvarar eller förespråkar stringtrosor! Så opraktiskt! Som Michael påpekar så finns det viktiga saker att reagera emot.
Hur folk klär sig har jag ingen synpunkt på så länge inte mitt barnbarn går med bar mage i kylan o blir sjuk.
Inlägg #10: Postat: 2004-01-29 18:52:00
Sunny
JolinJsjälv är helt ute då jag klätt mig i jeans o joggingdräkt hela livet men visst verkar det som om modet är svajigt?
Inlägg #11: Postat: 2004-01-29 19:01:00
Sunny
O Qvinna: spets är inte heller det skönaste av marerial men visst skulle jag hellre köpa någonting raffigt i spets till mina flickor än obekväma stringtrosor. Själv föredrar jag bomull.
Inlägg #12: Postat: 2004-01-30 00:35:00
Qvinna
Jag har inte skrivit att du försvarar just stringtrosor om du läser speciellt mitt första svar. VR:s reklam exponerar ju kvinnorumpor i långa banor, dessa råker ha en string på sig. Läs igen, jag har inte skrivit att du försvarar just stringtrosor.
Inlägg #13: Postat: 2004-01-30 22:45:00
Sunny
Kära Qvinna: för mig får du gärna gå naken i det offentliga rummet var det nu ligger eller i grodmansdräkt: jag bryr mig inte.
Laddar...