Inlägg #21: Postat: 2004-01-28 18:32:00
|
Mike |
Att det finns skitstövlar här i världen tillhör nog kategorin "acceptera det jag inte kan förändra". Det är bara att "sätta sig över". Min pappa fick en stor stroke i höger hjärnhalva och han är helt förlamad i vänster ben och arm. Han kan dock tala utan problem. Pga av sitt fysiska handikapp bor han inte "hemma" utan på "särskilt boende" heter det väl?.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2004-01-28 20:14:00
|
Sunny |
Jo. Mitt ex fick en massiv stroke som tog en del av synen,hela tal,läs o skrivförmågan: de sade att han aldrig skulle kunna prata mera men vi tog hem honom o tränar varje dag med ett dataprogram o nu talar han hyfsat o läser knaggligt. Siffrorna kom aldrig tillbaka.
Fysiskt klarar han sig mycket bra .Proppen sitter kvar i halspuslådern så när den flyttar sig är det slut. Vi har i alla fall fått en underbar "bonustid." som förhoppningsvis blir längre.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2004-01-28 20:27:00
|
Sunny |
Så efter en sådan enorm tur att få sin gubbe hem igen supersuper bingo när han lika gärna kunde dött så verkar det ju futtigt att bry sig om knasbollar.
Men man är inte alltid rationell.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2004-02-04 20:27:00
|
Anna |
Sunny: Varför pratar du om honom som ditt ex för det mesta och sedan som "din gubbe". Förvirrad.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2004-02-09 14:26:00
|
Sunny |
Anna: *fnissar* Ettan o jag var gifta ett tag när barnen kom. Sedan skildes vi o bildade kollektivet. Där flyttade min man nr 2 in o när vi skildes stannade han oxå kvar. Så jag har varit sambo med Ettan i 40 år o med 2:an i 25: fast jag är ju inte gift med någon av dem utan egentligen singel. Ett av barnbarnen frågade i veckan: men vem har du min pappa med farmor? Vi står varandra mycket nära alla 3 men jag får ju inte gifta mig med båda.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2004-02-09 14:28:00
|
Sunny |
Forts fast jag brukar prata o tänka på dem som gubbarna eller gullegubbarna! fast skriker jag det o breder ut armarna kommer hunden Bamse först fram!
|
|