Inlägg #1: Postat: 2004-01-27 20:55:00
|
Marie Hellström |
Nej, den psykiatriska vården fungerar inte alls bra idag. Tabletter och ensamhet är något ingen skulle behöva stå ut med och det finns alternativ till det. Men de alternativen har svårt att komma fram av någon anledning.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-01-28 17:25:00
|
Sunny |
Pengar, Marie,pengar!
Vi de psykiskt sjuka är inte lönsamma o därmed inte prioriterade. Av samma skäl som åldringsvården står långt ner på listan. Bristen på pengar skapar brist på status. Läkare i dag skyr områden som psyk o åldringsvården.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-01-28 18:28:00
|
Marie Hellström |
Ja, pengar spelar en stor och viktig roll i det hela, tyvärr.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-01-28 21:42:00
|
Fredrik Vargas Friberg |
Hm. Jag håller på med en artikel som kommer ta upp sjukvården, där jag har intervjuat en läkare ang ett dödsfall som kan ha skett på grund av ett politiskt beslut. Vad jag vill komma till sak, är att politikerna som tog beslutet skall också ställas till svars för mordet, i en vanlig domstol. DÅ tror jag att politiker inte vågar förstöra sjukvården mellan de olika tioårsperioderna. Och...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-01-28 21:46:00
|
Fredrik Vargas Friberg |
... att jag tror att delvis beror mycket problem med det mentala med det svenska levnadsklimatet, där vi alla ska vara siffror eller bara vara tysta o göra vårt jobb. Inte våga säga emot makten, inte ta nått initiativ, utan bara hurtigt arbeta på, och strunta i dom som inte orkar, som halkar emellan systemet med medicin som tröst. TA TILLBAKA KULTUREN; OCH GÖR POLITIKERNS STATUS JÄMLIK MED OSS VANLIGA DÖDLIGA. Mvh Fredrik
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-01-29 19:46:00
|
Marie Hellström |
Fredrik, håller med dig att politikerna borde ställas till svars vid vissa dödsfall inom sjukvården. I min brors fall borde både tjänstemän och politiker fått svara lite närmare på vissa frågor inför en domstol. Jag är helt övertygad om att det skulle ske enorma förändringar på det sociala planet och inom sjukvården om så skedde.
|
|