Inlägg #1: Postat: 2004-01-26 11:36:00
|
Gustaf Wiklund |
Det är nog inte alla muslimska föräldrar som tvingar deras flickor att bära slöja. Även om det kanske i stor utstäckning sker slöjtvång.
Var inte så fördomsfull och döm föräldrar på förhand!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-01-26 13:08:00
|
Man Originalet |
Jag skrev aldrig att ALLA muslimska föräldrar tvingar sina döttrar att bära slöja även om de inte vill. Läs ordentligt innan du ger kommentarer!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-01-27 11:10:00
|
Karin |
Tycker här precis som
Man orginalet allt som är tvång bör förkastas..jag har väldigt svårt att tänka mig att flickor i skolan som bär t.ex burkor skulle bli accepterade av sina kamrater, tyvärr är verkligheten så..och visst är det oftast föräldrarna till dessa flickor som bestämmer hur hon skall klä sig, dumt att tro annat.
Kari
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-01-27 13:29:00
|
Johannes Jakobsson |
Det är oherhört svårt att säga vad som egentligen är rätt och vad som är fel när det gäller kläder och vad som är/inte är förtryck. Jag försökte föra fram att varken öst eller väst är några direkta änglar när det gäller att värdera människor. Sen försöker den ena skylla på den andra..
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-01-27 13:33:00
|
till Johannes |
Finns det verkligen någon som på allvar har kunnat tolka det annorlunda? Tycker ditt budskap är kristallklart..
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-12 14:51:00
|
Magda |
"varken öst eller väst är några direkta änglar när det gäller att värdera människor. Sen försöker den ena skylla på den andra.."
ja, precis, människor i öst tror ju t ex att ALLA här i väst dricker alkohol och har sex med alla de ser från att de är 8 år. alltså har de lika mycket fördomar som folk har här, för det är just det alla har; fördomar.
|
|