Inlägg #21: Postat: 2004-01-27 19:01:00
|
Erik Lindgren |
Jävla skitlag, klart att man ska få klä sig hur man vill.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2004-01-27 19:25:00
|
Björn |
Nu ska jag inte kommentera själva andemeningen, bara exemplet: brukar det verkligen synas utanpå huruvida en tonårstjej har stringtrosor eller inte? I så fall har modet verkligen förändrats sedan jag gick i skolan!
|
|
Inlägg #23: Postat: 2004-01-28 10:29:00
|
Sanna |
Efter att ha läst mycket i Koranen och Koranens eftertexter insåg jag att slöjan symboliserar ett sexuellt förtryck mot kvinnan då den gör mannens sexualitet till kvinnans ansvar. Jag påstår inte att alla muslimska kvinnor med slöja är förtryckta, men jag tror inte heller att alla högstadiegrabbar som gör "sieg heil" för att provocera är nazister. Symboler för kvinnoförtryck och rasism hör hur som helst inte hemma i skolan.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2004-01-28 10:33:00
|
Sanna igen |
Johannes, objektifieringen av unga tjejer uppmärksammas visst! Inte minns när en stor klädkedja bojkottades för att de sålde bh:ar för barn. Det ena behöver väl inte utesluta det andra?
|
|
Inlägg #25: Postat: 2004-01-28 10:35:00
|
Sanna igen |
Om det var länge sedan ni tog en titt i en skolkatalog så gör det nu. Ni pratar om extremfallen som att ALLA tjejer klär sig så numera!
|
|
Inlägg #26: Postat: 2004-01-28 10:40:00
|
Hej och hå |
Veckorevyn kommer att ge ut en stringtrosa till alla köpare i nästa nummer....Hurra....
|
|
Inlägg #27: Postat: 2004-01-28 14:54:00
|
två sidor av samma mynt? |
Intimkirurgi är tillåtet men könsstympning är förbjudet? fast enl dagensmedicin.se kommer lagen att ses över
|
|
Inlägg #28: Postat: 2004-01-28 17:35:00
|
Sunny |
Ni kan andas ut! Jag läste nyss att stringtrosor o naken mage är på väg ut o skira romantiska spetsar på väg in.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2004-01-28 19:18:00
|
katarina |
det känns lite som att..kan man inte testa att sluta diskutera så mycket om vad tjejer ska ha eller har för kläder o0ch underkläder, vad dom väger eller inte osv. nån månad eller så.Varför inte lite kalsongdebatt eller nåt?
|
|
Inlägg #30: Postat: 2004-01-29 16:20:00
|
Kitty Kat |
Du menar att båda klädvarianterna är kvinnoförtryck i grunden? I ena fallet för att dölja sin sexualitet och i det andra för att framhäva det. Mja, Jag föredrar ju att det är tillåtet att framhäva det i såfall. Så länge man inte har stringtrosorna över huvudet!
|
|
Inlägg #31: Postat: 2004-01-30 16:50:00
|
Susan |
Stringtrosor ibland när byxorna/kjolen kräver det för att sitta snyggt fyra skinkor ÄR inte snyggt, trosor med ben ibland, och ibland lågt skurna trosor för att det passar bäst. Hur är detta jämförbart med slöja?
|
|
Inlägg #32: Postat: 2004-01-30 23:52:00
|
Josefine |
riktigt riktigt bra skrivet! Skönt att såna som du finns. Stå på dig mot alla som inte förstår ditt resonemang, även om det för mig är helt jävla glasklart!
|
|
Inlägg #33: Postat: 2004-02-03 23:58:00
|
Ceasar |
Varför är det aldrig någonsin nån som diskuterar hur män ska klä sig? Fatta hur stört detta egentligen är!! Kvinnor är bara kroppar som antingen ska synas eller inte synas alls. Det är vad kvinnans liv handlar om. Jag tycker män ska bära burkha och stringtrosor ett tag så kanske vi slipper sånt här sen.
|
|
Inlägg #34: Postat: 2004-02-19 15:22:00
|
Christer H |
Skribenten är helt fel ute! Ökad polarisering får vi däremot, även religiös sådan, om vi accepterar alltför stora skillnader i klädsel och övriga beteenden i skolan. I skolan skall barn vara barn. På lika villkor! Gränsdragningen är inte självklar, men Burkha.... hur kan man jämföra det med underkläder?? Denna "kulturrelativism" skrämmer, åtminstone mig. Mvh CH
|
|
Inlägg #35: Postat: 2004-03-31 19:49:00
|
AxelF |
Här beskrivs två ytterligheter som, enligt Jakobsson, båda bör vara valfria så länge inte båda förbjuds. Men de ungas mode är ju tvärt om något som de vuxna förfasas över. Det är fel om svårigheten att forma ungas självrespekt leder till att vi inte gör något åt den andra ytterligheten.
Och det finns fler platser i landet där skolor infört förbud mot exponerad mage än mot slöjor. Existensen av ett missförhållande kan aldrig rättfärdiga ett annat. Det har inte Jakobsson förstått.
|
|
Inlägg #36: Postat: 2004-06-12 19:12:00
|
Kicki O |
Ähh, du kan väl fan inte jämföra något frivilligt med något påtvingat heller ?!
Själv kan jag välja när jag vill ha string eller bodytop med trosdel. Ägna dig åt väsentligheter istället för att fjäska efter billiga debattpoäng !!
|
|