GUD i skamvrån!

Inlägg #1: Postat: 2004-01-23 17:55:00
KYREUS
Omtanke kan ta många former: varför raderade jag vissa av mina texter?:
1. Tydligen blev vissa sårade av min provokativa skrivstil
2. Själv blev jag mycket ledsen för att sign Mike som är mycket duktig i sak, ofta kränker personen tex KY - i onödan. mvh KY
Inlägg #2: Postat: 2004-01-23 18:32:00
Mike
Duktig moi? Jag tycker nog att det kan vara väl befogat att vara provokativ ibland men det gäller att ha substans att backa upp det med och man har en också viss plikt att nyansera sig efter att man fått uppmärksamheten på sig.
Inlägg #3: Postat: 2004-01-23 18:36:00
Mike forts
När det gäller "kränkningar" så är det ju så att det som kränker den ena kränker inte den andra. Nivån är flytande och om man anpassar sig till den nivån där ingen känner kränkt innebär det att man inte kan säga något alls. tar man den andra extremen drunknar budskapet i "obsceniteterna".
Inlägg #4: Postat: 2004-01-23 18:39:00
Beundrarinna
Mike är mycket, mycket, mycket duktigare än Viktor, Jan Schmidt, Kyreus, Erik, Jakobsson etc och resten av kommunistgänget! Så är det!
Inlägg #5: Postat: 2004-01-23 18:41:00
Mike forts
Jag har, som bekant, inget ett emot att ta till drastiska ordval som, oftast oavsiktligt, uppfattas som kränkande. Jag skulle dock vilja påstå att de inte kommer oprovocerat coh normalt bara om intelligent dialog inte nått resultat.
Inlägg #6: Postat: 2004-01-23 18:49:00
Mike forts
Svar 4, Tusen tack! Vad är ditt telefonnummer ;- Skojar bara, sätt för Guds skull inte ut det på Sourze här finns så många konstiga typer... Hrm... åter till ämnet: När det gäller att ta till det tyngre vapnen brukar jag försöka att ha en viss precision i attacken. Dvs hellre en personlig attack mot en person än en splitterbomb mot en hel grupp. En del av dina artiklar har känts som exempel på det senare även om det kanske inte var avsikten.
Inlägg #7: Postat: 2004-01-23 18:53:00
Mike forts
Efter allt beröm jag fått på sista tiden. T.o.m. Jan Schmidt och Viktor har varit välvilliga!! Kan det vara på sin plats att meddela att även om jag kanske har lite hybris ibland så är jag långt ifrån så självgod som jag ibland ger sken av.
Inlägg #8: Postat: 2004-01-23 18:59:00
Mike forts
Avslutningsvis, Kyreus så har det aldrig varit min avsikt att tysta dig utan att dra in dig i ett samtal. Men det begrep du nog!? Jag har själv ganska nyligen börjat utforska min andliga sida och jag tycker att kärnan av de frågor du tar upp är ytterst intressanta och att de förtjänar en seriös behandling.
Inlägg #9: Postat: 2004-01-23 19:30:00
Viktor till Mike.
När känner du dig mogen att skriva en egen artikel, inte bara kommentera andras? "Beundrarinnan" säger att du är mycket duktigare än vi, "i kommunistgänget". Vi önskar bevisning! Sätt igång Bushmen! Ps. Medlemmar i ”kommunistgänget” är väl alla som inte tillhör den falsksjungande ”Blåa kören”.
Inlägg #10: Postat: 2004-01-23 20:33:00
Mike
Risken är väl då att jag skulle sopa banan med er allt för våldsamt. Jag menar; om jag är så mycket bättre än "kommunistgänget" redan när jag slänger i väg en kommentar på en höft, hur ska det då inte bli om jag sätter mig ner och skriver en artikel?
Inlägg #11: Postat: 2004-01-23 20:40:00
Mike
Skämt åsido jag känner inget behov av att skriva artiklar. Eftersom redan "kommenterandet" tar för mycket av min tid känns det som att den högre ambitionsnivån som en artikel kräver skulle på tok för mycket tid. Sen känns det fånigt att betala för att skriva också. Jag har svårt att motivera den utgiften för mig själv även om den inte är så stor.
Inlägg #12: Postat: 2004-01-23 23:44:00
Jan E
Vad gulligt allt blev plötsligt. Vad har hänt? Dock positivt med en något mjukare ton än vanligt. Kyreus har jag alltid gillat, inte alltid VAD han säger, men HUR han säger det. Fortsätt så.
Inlägg #13: Postat: 2004-01-24 04:27:00
Mike
Peace out bro...
Laddar...