Silikon är F R I H E T för kvinnan

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2004-01-19 08:00:00
Anna Drangel
Jag känner i o f bara två stycken nära vänner som har opererat silikon i brösten men från dom har jag hört dessa resonemang. Dessutom känner jag en som förminskat brösten men hennes anledning är inte för att bli mer sexig och kvinnlig, utan att hon har fått problem med ryggen.
Inlägg #22: Postat: 2004-01-19 10:44:00
Michael Lundahl
Svar 20: Nej varför måste det finnas en motpart? Tror du att en kvinna som opererat brösten springer runt som en tätting och frågar "Är mina bröst snygga nu, va, va?!" En kroppsförbättraing kan man faktiskt göra för sin egen skull... för att kunna titta i spegeln och vara nöjd... och jag tror för min del att det oftast är så. Inte för andra... utan för sig själv.
Inlägg #23: Postat: 2004-01-19 11:56:00
Jolin
svar 22. Ja, faktiskt. Kort efter operationen har iaf alla jag känt som skaffat silikon fått en släng av exhibitionism och sprungit runt som en tätting och frågat "Är mina bröst snygga nu, va, va?". Det verkar väldigt viktigt att alla granskar och känner på dem efter operationen. Men det är väl inte så konstigt?
Inlägg #24: Postat: 2004-01-19 15:10:00
Michael Lundahl
Jolin: Ja en *kort* släng ja... precis som att jag - datornörden - inte kan låta bli att vara glad över min nya häftiga dator som jag fick strax innan nyår. Jag får lägga band på mig för att inte berätta om den för var och varannan person jag snackar/chattar med. Skryt, glädje, whatever... man får en släng av det i början. Följdfråga: Har någon av dessa personer gjort detta även sedan?
Inlägg #25: Postat: 2004-01-19 16:45:00
Jolin
Nej, självklart lägger sig ju ivern efter ett tag. Förutom för en av mina fyra silikonbekanta som fortfarande, efter över ett halvår springer omkring och visar upp dem och är totalt besatt av dem. Men för övriga tre har det gått över på några veckor.
Inlägg #26: Postat: 2004-01-19 17:35:00
Jan E
Lundahl, det finns en motpart när det gäller kroppsförbättringar som görs av kosmetiska skäl, jag förstår inte varför du har problem med ett sånt konstaterande. Människan befinner sig inte i en egen liten bubbla där hon ska förverkliga sig själv; hon samspelar alltid med andra. Man vill ju alltid ha reaktioner på det man gör. En kvinna som tittar sig i spegeln efter att ha puffat upp bysten medelst implantat och känner sig nöjd gör det för att hon tror sig bli mer attraktiv och omtyckt.
Inlägg #27: Postat: 2004-01-19 17:35:00
Jan E
forts. Med andra ord känner hon sig nöjd för att hon tror att andra blir det. En mycket grundläggande mänsklig egenskap. Sedan undrar jag varför du inte svarar på frågor? Du har anklagat mig för lögn i en annan tråd. Men gör man det så bör man ha på fötterna. Det har du inte i detta fall, vilket framgår av kommentarerna under tråden PK. Du brukar ju själv gå i spinn när folk inte håller sig till sanningen.
Inlägg #28: Postat: 2004-01-20 15:03:00
Susan Utriainen, till Jan E
Jag undrar varifrån du fått att "andra" blir mer nöjda med en kvinnas utseende för att hon skaffat sig större bröst. Säg inte medie-exponeringen, för i media exponeras kvinnor med bröst i alla möjliga storlekar. Kan det inte vara så att en del kvinnor bara fått för sig att de måste se ut på ett visst sätt, oftast det sättet de itne passar in på? Jag skulle gladeligen ha tillbaka min B-kupa för den var mer behändig. Stora bröst är inte lyckan.
Inlägg #29: Postat: 2004-01-20 15:30:00
Jan E
Svar 28: Du missförstår mig. Jag förde ett allmänt resonemang om att allt man gör med sitt utseende gör man för omgivningen - inte för sig själv. Man hoppas och tror att andra ska bli nöjda med förändringen. Att de sedan inte alltid blir det är ju en annan sak.
Inlägg #30: Postat: 2004-01-20 17:33:00
Biff
Jan E, vad anser du i så fall är omgivningen, och vad anser du är dig själv? Är inte dessa två väldigt integrerade? Om andra uppskattar en, så uppskattar man sig själv också, oftast. Du verkar tro att för att bli individualitivistisk så krävs det att jaget och omgivningen befinner sig i olika universum.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...