Jesus Kuk!

Inlägg #1: Postat: 2004-01-16 20:37:00
KYREUS
Bakgrund:Själv har jag jättemånga i Svenska Kyrkan som recenserar vartenda steg jag tar. Inget skitsnack, meningen nyss; jag gillar det inte. Men du bäste Mike, vad jobbar du med? vilka avstänimngskällor har du? Jag säger inte att du tänker fel, men du tänker mycket subjektivt - och jag är rädd du inte vet om det. /forts
Inlägg #2: Postat: 2004-01-16 20:41:00
KYREUS
psavstämningskällor: sånt man kollar med ds
Forts./ Skälet till att jag ofta inte går i svaromål med dig är att du är MARATONLÖPARE och jag är sprinter.
Plus: du tycks vilja få rätt; jag har inget behov av att få rätt: förmodligen har jag ofta fel. M E N!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag förbehåller mig rätten att få säga min åsikt SAKEN, utan att behöva bli KRÄNKT personen; ofta anonymt.
Inlägg #3: Postat: 2004-01-16 20:47:00
KYREUS
Sakfrågan här: En, säger en skribent
har förstått min utsaga - alltså sakfrågan - och det är signaturen Louisiana: Jag vill provocera med ord liksom en bildkonstnär gör med ett bildkonstverk. Då gnäller ingen, men gör man detsamma med ord; urk!!
Inlägg #4: Postat: 2004-01-16 21:11:00
KYREUS B
Provokationens syfte? Nnanana, inte skriva folk på läppen. Var och en får dra sin egen slutsats. Det behövs i detta toppstyrda land.
Inlägg #5: Postat: 2004-01-16 22:27:00
Mike
Jag hade hoppats att du skulle svara på frågan: är du nöjd med utfallet eller inte? Bara en person har förstått säger du. Hur vet du det? Hur vet du att jag inte förstått? För att jag inte reagerat som du hoppats?
Inlägg #6: Postat: 2004-01-17 12:26:00
KYREUS C
Svar till Mike på startfrågan kommer strax. Först en precisering: sign "Louisiana" har läst mina tankar, det är nog en bättre beskrivning. Och andra, som TLA och Viktor, kommer nära. /forts
Inlägg #7: Postat: 2004-01-17 12:29:00
KYREUS D
Så starfrågan från Mike: - är jag nöjd med utfallet? Det får tiden utvisa. För 10 år sedan hävdade jag att jag kunde tänka mig att viga en mördare. Ramaskri från hela landet. Idag ger många mig rätt. Alla, även en brottsling, har rätt till GUDS förlåtelse på vissa grunder. Jag menar så här: det är vanskligt att alltid genast ta ställning till värdet på olika opinionsbildares insatser. /forts
Inlägg #8: Postat: 2004-01-17 12:33:00
KYREUS D
Mera till Mike: du kanske har märkt att många anser dig tröttsam. Varför? Fråga Dig själv. Du hävdar att jag vill göra mig själv till en orädd provokatör. Men hallå! Jag är egentligen varken orädd - eller provokatör. För det skall man nog vara av hårdare virke och kanske marathonlöpare som DU. Men jag är nyfiken på livet och kanske inte direkt en Medel-Svensson. Kanske är det därför jag har jättemycket jobb som präst. Ingen klagar i Skåne på min prästuppdrag. /forts
Inlägg #9: Postat: 2004-01-17 12:37:00
KYREUS E
Vad är då min skriv-filosofi?

K Y jag vill sätta tankar i rörelse.

Jag har inget behov av att få sista ordet i debatter; inte heller att recensera eller kommentera alla andra. Jag har min övertygelse och den presenterar jag. Ofta får jag omvärdera och det gör jag gärna.
Jag har inte speciellt mycket prestige, men är glad för andras kreativitet. Berömmer gärna: då kallas jag lismare av mina kritiker. Suck! /forts.
Inlägg #10: Postat: 2004-01-17 12:42:00
KYREUS F
Så avslutning A: svar på frågan om min sk ideologiska enögdhet:
Jag har förstått att du Mike och en del andra anser mig som V ideologiskt enögd
Detta är min grundsyn....Alla ideologiska system har brister. Det gäller att väga och - . När man gjort det tar man ställning för den rörelse som mest tilltalar. I mitt fall vänster-rörelsen. Självklart har också vänsterrörelsen ´blod på sina historiska fingrar ´; det vet ju alla - även jag. /forts
Inlägg #11: Postat: 2004-01-17 12:50:00
KYREUS
Avslutning B: Vad är kreativ kommunikation? För vissa att U T S Ä G A exakt vad man menar. Inte så för mig: min tydlighet ligger i resultatet av min kommunikation. Ibland nästan bokstaverar jag budskapet, därför att det enligt mig inte behöver speciell reflektion. I andra fall, som här om Jesu Identitet, är jag avsiktligen provocerande och medvetet "gåtfull".
Men av många års erfarenhet vet jag att människor tänker och reagerar kreativt själva. Tiden förklarar; ofta utmärkt.
Inlägg #12: Postat: 2004-01-17 18:31:00
Mike
Gåtfull; my ass! Du förklarade ju vad du menade i fotnoten det var väl ingen bedrift av Louisiana m.fl att läsa din tankar!? Att konstatera att Jesus hade samtliga kroppsdelar som andra män har, är en trivial observation. Att skrika könsord i rubriken är ett effektivt sätt få läsare men tyvärr drar det ju bort uppmärksamheten från ämnet samtidigt som det stöter bort många som skulle kunna tillföra något till debatten.
Inlägg #13: Postat: 2004-01-17 18:38:00
KYREUS
Bäste Mike, lugna ner dig: har du aldrig insett att din tolkning är endast en bland kanske hundratals, liksom min. Ditt sätt att argumentera röjer du att ---- du vet.
Jag säger inte att jag "vet"; jag nämner min åsikt. Men du tycks sammanfatta helheten. Tyvärr tror jag du har fel. Föresten: hur skulle du kunna veta - "ämnet"? Det har jag ju ännu inte röjt; alltså min avsikt med den fråga som ligger i fotnoten.
Inlägg #14: Postat: 2004-01-18 22:38:00
Mike
Jag är lugn som en filbunke och jag känner igen kvasi-intellektuellt trams när jag ser det.
Inlägg #15: Postat: 2004-01-19 09:56:00
Joakim
Mike: så du har en stor hallspegel??
Inlägg #16: Postat: 2004-01-19 14:24:00
Mike
"Hallspegel" hahaha hohoho hihihi vilken "espri". Sådan dräpande kvickhet ser man alltför sällan.
Laddar...