|
Inlägg #1: Postat: 2004-01-16 11:34:00
|
|
Anna Li |
Att de föreställningarna finns i samhället beror naturligtvis både på män och kvinnor. Varje kvinna som opererar sina bröst bidrar till att öka trycket ytterligare på andra framförallt yngre kvinnor. Män har i detta samhälle fortfarande de tyngsta maktpositionerna inom t ex media och bestämmer vilka bilder som ska kablas ut. Och en del av de här männen är naturligtvis inte ett enda dugg för att se kvinnor som jämställda människor.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-01-16 11:46:00
|
|
Nartin |
Skulle saker och ting lösa sig om fler kvinnor styrde över dessa media? se på Veckorevyn - de har kvinnlig ledning och en nästan helt kvinnlig redaktion. Förmedlar de mer sunda ideal än de mansstyrda tidningarna vilka är de??
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-01-16 11:57:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Männen b e s t ä m m e r inte. De ser till att möta den befintliga eftefråga som till var en tid finns.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-01-16 13:33:00
|
|
Biff |
...Och vilka media kablar ut att kvinnor måste begå offerhandlingar på sig själva för att bli attraktiva?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-01-16 14:57:00
|
|
Anna Li |
men jösses pojkar, är ni blinda?? Vem äger vecko-revyn? Vad hände med den chefredaktör som ville ändra innehållet? Och tror någon att vecko-revyn ensamt kan förändra världen. Ingen har sagt att varje enskild man eller kvinna är ond och vill illa. Men summasummarum så finns de fakto ett tryck på kvinnor att förändra sitt utseende. Män som ni som inte vill låtsas om det är de fakto med och bidrar i högsta grad!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-01-16 15:05:00
|
|
Mike |
Men anfäkta och anamma lella fleckebarn. I ett fritt kapitalistiskt samhälle är det väl klart att det finns tidningar som tilltalar olika sorters människor och alla kan ju inte vara lika foträta och snusförnuftiga som du!? Om det belv så skulle ju värden bli ganska trist i all sin rekrderlighet.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-01-16 15:09:00
|
|
Mike |
Alla läser ju inte Veckorevyn som gospeln och den tidningen är ju bara en liten bäck som bidrar till mediafloden tillsammans med allt från radikala feministmagasin till "Aktuell Rapport". Acceptera att alla inte ser världen som du och att deras val att förstora tuttarna kan vara helt rätt för dem!?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-01-17 20:47:00
|
|
fr€dd€ |
Ann-Li:" Män har i detta samhälle fortfarande de tyngsta maktpositionerna inom t ex media och bestämmer vilka bilder som ska kablas ut "
Möjligen att män har den tyngsta maktpositionen inom media, men det är kvinnliga hjärnor,kvinnliga ideér som leder det önskade intresset i den riktning som uppdragsgivaren vill ha ut, budskap, trend mm, det är målgruppen Kvinnan som kvinnan själv bäst känner till.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-01-18 14:48:00
|
|
Susan Utriainen, till Anna Li |
Jag tror att kvinnor slår knut på sig själva i det här. De som är runda vill banta för att nån tjej i nån tidning såg ut si, den smala vill ha bröst för att nån tjej i nån tidning såg ut så. Jag har varit både smal med små bröst och rutor på magen, och nu lite kurvigare med större byst. Jag märker ingen skillnad i hur män bemöter mig. De pratade med min urringning redan när jag hade A-kupa. ;D
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-01-18 14:50:00
|
|
Susan Utriainen, forts till Anna Li |
Och de respekterar mina andra egenskaper lika mycket nu när jag har större byst som förut. Varifrån kommer det härmed att tuttarna gör personen? Tycker att männen säger emot, Anna Li är den tesens största förespråkare..? Den verkar inte vara tagen ur verkligheten...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-01-28 16:12:00
|
|
pUs |
Att Anna är mindre intresserad av enskilda, levande & unika, individuella människor än av strukturer är väl ganska uppenbart vid det här laget.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-02-02 10:59:00
|
|
Anna Li |
Den nivån du verkar gilla pUs är precis den nivån som gör att politiker vinner val om de lovar 100 kronor i höjt barnbidrag/socialbidrag/a-kassa/sjukpeng och skiter i de ideologiska diskussionerna. Den nivån som bara handlar om enskild individuell vinning utan funderingar över vart vi är på väg.
|
| |