Inlägg #1: Postat: 2004-01-15 17:15:00
|
KYREUS |
Bästa Nilla! Den här frågan gäller inte sexualitet; inte heller att man är oförskämd mot någons läggning.
Frågan gäller på ett djupare plan, hur vi människor skall uppfatta Jesus-gestalten. Har du verkligen läst själva texten, dvs fotnoten? Har du verkligen reflekterat över innehållet - seriöst?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-01-15 22:52:00
|
Mike |
Jag har reflekterat över det och kommit fram till att det är billigt effektsökeri i avsikt att framstå som orädd provokatör. Vill man ha en seriös diskussion om Jesus som fullständig människa och fullständig Gud går det att göra respektfullt.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-01-15 22:55:00
|
Mike |
Vad blir nästa artikel. En utläggning om Jesus anus? Huruvida hans fisar luktade som vanligt folks?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-01-16 12:23:00
|
lasse wallden |
Det är du som sänker snacket.
Du är tröttsam, Mike.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-01-16 13:45:00
|
Louisiana |
Du Mike: när jag kollat på Sourze i vinter har jag märkt att du inte skriver några inlägg själv men har en massa mästrande kommentarer om andra. Hur andra skall tänka, hur andra skall skriva... Självutnämnd kritiker va?? Ett förslag: skriva några egna artiklar, så skall vi andra noggrant nagelfara dem. På dina villkor om du vill, och kanske med dina metoder?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-01-16 16:56:00
|
Mike |
Svar 5, Tack kära Louisiana för dina välmenande råd. Ingen behöver bry sig ett skit om vad och hur jag skriver om de inte vill. Sourze erbjuder möjligheten till dialog. Jag liksom alla andra deltar i den dialogen precis som det passar mig.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-01-17 14:38:00
|
Sunny |
Men Mike: Det skulle vara jättekul att få läsa en text av dig någongång. Vilket ämne skull det vara i så fall?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-01-17 17:14:00
|
KYREUS |
Instämmer, kära Sunny! Vore roligt att läsa "spetsiga" Mike. Såvitt vi inte gjort det en hel del - förr. Nämligen ifall sign Mike är nick för den alerte skribenten Michael Ståhlberg, numera ´avsomnad ´?
på Sourze. Det viskas nämligen i korridererna att just Mike är - MS.
Hehe: även präster kan skvallra.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-01-18 22:52:00
|
Mike |
Och när jag i så fall har grälat med "mig själv" om t.ex. invandring där Mike och "Stålis" har olika uppfattning så har det varit en del av en intrikat plan för att blanda bort korten?! Men vem vet, kanske är Mike en pseudonym för Kyreus eller Unto Seppälä....? Tänk f.ö. på 8:e budet Kyreus...
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-01-19 19:11:00
|
Klara |
Kan man inte klara av argumentationen kan man alltid söka misstänkliggöra skribenten. Ett urgammalt knep.Och andra och åttonde budorden skiter Kyreus fullständigt i, präst som han är. Skamligt!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-01-20 12:50:00
|
KYREUS |
Hej Klara! Kommer du från Australien? Jag menar, du tycks älska bumeranger....
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-01-21 15:01:00
|
Nartin |
Varför anses Mike vara så himla besvärlig? Varför går ni så hårt åt en debattglad, humoristisk, underfundig tillång på dessa sidor, men låter kompletta jubelidioter som Unto Seppälä härja fritt med sina äckligt tillrättalagda fördomar om allt och alla?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-01-21 15:04:00
|
Mike |
Tack Nartin. Sanningen har alltid varit mer "besvärlig än lögnen ;-
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-01-21 15:32:00
|
Erik |
Problemet med Mike är att han inte förstått att sanningen har många ansikten. Han presenterar alltför ofta sin subjektiva åsikter som den större sanningen. Dessutom har han en sån kränkande ton mot andra: snarare personattack än lugn analys av sakfrågor.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-01-21 17:48:00
|
Mike |
"Sanningen har många ansikten" vilket underbart trams. Nej sanningen har bara ett "ansikte" Däremot kan man ha många olika åsikter och i ett fritt utbyte av åsikter kan man komma närmare sanningen. Ett är dock säkert, man kan inte säga sanningen utan att stöta sig med dem som fruktar den.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-01-21 18:11:00
|
Mike |
Skillnaden mellan mig och Kyreus är b.la att jag är beredd att ta debatten med honom medan han bara svarar undanglidande, kommer med insinuationer om min person eller gömmer sig bakom en förment konstnärlighet där han inte behöver stå till svars för sina texter utan allt kan tolkas lite hur som helst.
|
|