Inlägg #1: Postat: 2004-01-16 21:26:00
|
Isabella M |
Sista frågan är kanske retorisk, men den mest svårbesvarade frågan som finns, jämte "finns det ett liv efter döden". Det finns olika typer av kärlek och jag tror kärleken mellan man-kvinna är den som utsätts för villkor och ultimatum för att få lov att bestå. Kärleken till barn och kärleken till föräldrar har andra grundförutsättningar och är väl oftast "villkorslös" på ett annat sätt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-01-16 21:28:00
|
forts. |
Man har inte "valt in" dessa personligheter som ska utgöra så mycket av ens tid i sitt liv. Kärleken till en man-kvinna "väljer man ut" på ett annat sätt missförstå mig rätt och det blir utrymmen för "annars" och andra ultimatum för att få behålla kärleken. Den kärleken kan väljas bort och väljas in på skiftande premisser om inte olika villkor uppfylls vs uppfylls, den är alltså egocentriskt kontrollerbar på ett helt annat vis.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-01-16 21:30:00
|
forts. |
Jag är inte säker, men jag tror det är vanligt att många förväxlar förmåga till barmhärtighet med att man måste älska föremålet för sympatin och empatin och därför villkorar också den. Det är förstås en hastig teori.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-01-16 21:52:00
|
KYREUS |
Vad - enligt Dig - talar mot Din reflektion? Undrar mycket - eftersom Du "ser" mycket. mvh _KY
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-01-16 22:04:00
|
Isabella M |
Förtydliga gärna vad du menar för jag är inte helt säker på att jag uppfattar vad du menar med " vad talar mot din reflektion" riktigt.
|
|