Silikonbröst signalerar underkastelse

Inlägg #1: Postat: 2004-01-14 18:54:00
martin.
Jag är så satans trött på alla generaliserande artiklar om hur män och kvinnor är. Män tänker så, kvinnor tänker si... jag skriver ordet med stora bokstäver så kanske det går in. INDIVID! Varför denna fixering vid att göra kollektivet "män" ansvariga hela tiden. Kom nu inte dragandes med det där fega "gäller så klart inte alla män". Om du inte upplevde det på det sättet hade du aldrig skrivit den här artikeln.
Inlägg #2: Postat: 2004-01-14 18:58:00
martin.
Om du inte upplevde det som att alla män eller i alla fall 99,9 var ansvariga hade du aldrig sett det som ett kollektivt/samhällsproblem... utan bara krast kunnat konstatera att japp, vi har olika smak och olika värderingar här i livet och själv valt en kvinna utan plast-tuttar. Men istället konstaterar du att det beror på vad de flesta "vanliga" män tänder på...
Inlägg #3: Postat: 2004-01-14 18:58:00
martin.
men vad vet du egentligen om det? Vad har du för rätt att hävda att vi egentligen inte gillar våra flickvänner/sambos/fruar precis som de är och tänder på helt olika saker.
Inlägg #4: Postat: 2004-01-14 19:05:00
Michael Lundahl
Åh, det behöver vi inte spekulera så mycket om. Vanligaste sexfantasin hos kvinnor > 40 är sex i ett maktmässigt underläge. I det ingår allt från stark förförelse till gruppvåldtäkt. Källa: Intervju med kvinnlig sexolog som var publicerad i Metro. Standard-disclaimer: Ja, det är skillnad på fantasi och verklighet.
Inlägg #5: Postat: 2004-01-14 21:35:00
Anna Li
Till att börja med har jag överhuvudtaget inte gett mig in i mäns sexfantasier. Som jag redan tidigare förtydligat är det inte processer på ett medvetet plan som jag skriver om utan en teori om de omedvetna drivkrafter som finns. Dessutom står det i redan i inledningen att det inte gäller alla män, det kan rimligtvis ingen teori göra och särskilt inte den här som gäller de som får en extra kick av silikonbröst.
Inlägg #6: Postat: 2004-01-14 22:16:00
Mike
Det ligger ju i så fall närmare till hands att det är kvinnors undermedvetna som styr in dem i operationssalen. De vill bli "skurna" i och "offra" sig för att bli accepterade. Men självdestruktiva kvinnor passar ju inte in retoriken lika bra som undermedvetet förtryckande män.
Inlägg #7: Postat: 2004-01-15 10:32:00
Michael Lundahl
Anna Li: Hur många män gäller det då? Hur många av dessa uppfattar silikonbrösten som underkastelse? Och hur många av dem är det som tänder på denna uppfattade underkastelse?
Inlägg #8: Postat: 2004-01-15 11:17:00
Kalle
Anna, eftersom du nu upprepade gånger påpekat att det inte gäller alla män, så väntar jag nu spänt på en uppföljande artikel: "Varför tänder så många män på naturliga bröst". Men det ämnet kanske inte är tillräckligt spektakulärt eller spekulativt?
Inlägg #9: Postat: 2004-01-15 11:51:00
martin.
För att man ska kunna generalisera och använda just samlingsnamnet "män" så måste det väl vara minst över 50 det rör sig om. Jag tror inte att över 50 av alla män tänder på att kvinnor underkastar sig genom att silikonoperera sig.
Varför kan du inte skriva "DE som tänder på silikonbröst istället..." så slipper du alla sånna här diskussioner och inga känner sig oskyldigt anklagade.
Inlägg #10: Postat: 2004-01-15 12:21:00
Jan E
Det är upprörande Anna! Du måste omedelbart svara på Lundahls frågor. Han kommer att ligga sömnlös om du inte kan presentera minst en vetenskaplig rapport med belägg. Tänk på att du har att göra med en av landets främsta experter på både manlig och kvinnlig sexualitet. Han kräver belägg för att män är kåta och att jorden är rund.
Inlägg #11: Postat: 2004-01-15 16:08:00
Michael Lundahl
Jan E: Har du inget bättre för dig än att föra korståg mot mig? Typ plugga in artiklar med ogrundade påståenden som passar dina åsikter på ett bekvämt och tryggt sätt?
Inlägg #12: Postat: 2004-01-15 18:08:00
Beginning
Svar 10: Visst är det upprörande! Att ifrågasätta Gud kan få svåra konsekvenser!
Inlägg #13: Postat: 2004-01-16 00:29:00
Jan E
För din egen skull Lundahl: släpp denna debatt!
Inlägg #14: Postat: 2004-01-16 15:45:00
Michael Lundahl
Snällt av dig att bry dig om mig Jan E. Omtanken uppskattas. : Släppa debatten? Min gode med/motdebattör... är havet torrt? Är Nordpolen varm? No f-cking way. ;
Laddar...