Silikonbröst signalerar underkastelse

Inlägg #1: Postat: 2004-01-13 18:48:00
Malin Michea
Du och jag är visst inne på samma linje...
Inlägg #2: Postat: 2004-01-13 23:30:00
Anna Li
Självklart är det många fler faktorer än bröst som avgör vad man tänder på. Teorin handlar dock om vad det är som gör just silikonbröst så extra intressanta.
Inlägg #3: Postat: 2004-01-13 23:42:00
Björn
Det är väl kanske just det jag ifrågasätter. Jag tror inte speciellt många män tänder på silikonbröst just därför att de är silikonbröst. Undantag finns givetvis, men du beskriver det som ett utbrett fenomen, och det köper jag helt enkelt inte att det är.
Inlägg #4: Postat: 2004-01-13 23:48:00
Anna Li
Sannolikt inte i vanliga mäns vanliga liv. Men kanske i större utsträckning i media och i vanliga mäns fantasier.
Inlägg #5: Postat: 2004-01-14 00:04:00
Björn
I vilka media menar du att det görs till ett särskilt upphetsande faktum att tjejen är opererad? Vad beträffar vanliga mäns fantasier, så kan jag väl acceptera tesen att jag själv är ovanlig, och därför inget vet om "vanliga" mäns fantasier. Däremot undrar jag om det finns belagt att "vanliga" män fantiserar om just operationer för operationernas egen skull.
Inlägg #6: Postat: 2004-01-14 01:40:00
Biff
Jag skulle säga att det är så Björn. Liksom många kvinnor inte bara uppskattar mäns löjliga partyspex, spelade hjälpsammhet och klyschiga kommentarer i sig själva, utan även för att de är tillmötesgående gester - tecken på känslor - gäller nog detta i vissa fall även för bröstoperationer. Men jag kan för guds skull inte se vad det ligger för underkastelse i det. Det kallas inte underkastelse när man av ren och fri vilja gör något för att göra en annan person gladare.
Inlägg #7: Postat: 2004-01-14 18:30:00
Björn
Biff: Det är en viss skillnad mellan att kamma sig, sätta på sig fina kläder och vara lite extra trevlig, och att genomgå en operation. Själv blir jag snarare lite skrämd av den typen av "tillmötesgående gester".
Inlägg #8: Postat: 2004-01-14 20:51:00
Biff
Naturligtvis, men nu pratar vi undermedvetenhet och fantasier och principen är densamma. De flesta kvinnorna opererar ju inte heller brösten. De som gör det tror dock kanske till viss del att män tänder på "gesten", undermedvetet eller i fantasin. Fast vart kommer männen in i bilden då egentligen, om det bara är vissa kvinnors antagningar? Och om det bara handlar om ena könet, hur kommer i så fall underkastelsen in?
Inlägg #9: Postat: 2004-01-14 21:06:00
Biff
Vissa kvinnor inbillar sig att de måste behaga männen och de är också beredda att offra sig för detta, blir min slutsats av artikeln. Vad männen egentligen tycker är orelevant, eftersom kvinnorna är de som går till handling. Felet är att Anna undermedvetet? utgår ifrån att kvinnor bara umgås med män för att behaga dem, och inte för att få ut någonting av det själva. Den kvinnliga sexualiteten spökar igen...
Inlägg #10: Postat: 2004-01-14 22:17:00
Björn
Men riktigt orelevant är det väl inte just här vad männen tycker, eftersom det var det artikeln handlade om? Eller kan det vara så att Anna menar att signalerna innbär "jag uppoffrar mig för att behaga dig" medan du menar att signalerna innebär "jag vill behaga dig för att du ska vilja vara med dig, och då blir jag behagad av dig"?
Inlägg #11: Postat: 2004-01-14 22:59:00
Biff
Anna utgår från ett manligt perspektiv med denna tes: "jag man dras undermedvetet till kvinnor som offrar sig för att behaga mig.". Sedan måste hon applicera detta på kvinnorna, eftersom det är där problemen ligger: "Jag kvinna vet att män tycker om när jag offrar mig för dem, för det visar min första tes". Vad män egentligen anser blir alltså oviktigt, om tillräkligt många kvinnor tror på tesen. Artikeln handlade inte om män, utan om en kvinnas uppfattning av dem.
Laddar...