Silikonbröst signalerar underkastelse

Inlägg #1: Postat: 2004-01-13 17:07:00
Michael Lundahl
"Man utgår ifrån att hon vill behaga. Hela hon visar ju det, eller hur?" Nej. Jag utgår inte ifrån det. Varför gör du det? Måhända för att det är det du blivit uppfostrad att tycka och tänka?
Inlägg #2: Postat: 2004-01-13 17:28:00
Mike
Hmm och när man ser en kvinna med alldagligt utseende, ovårdat hår, utan smink och med bylsiga kläder tänker man inte: Titta ett sexig kvinna! Man utgår från att hon vill behaga de politiskt korrekta feministerna. Hela hon visar ju det eller hur? Etc...
Inlägg #3: Postat: 2004-01-13 17:32:00
Jolin
Mike och Michael, utan att fördöma vill jag bara fråga, varför tror ni att man opererar in silikon?
Inlägg #4: Postat: 2004-01-13 18:13:00
Mike
Svar 3, För att bättre uppfylla antingen sitt eget skönhetsideal eller skönhetsidealet hos den grupp vars uppskattning man söker. Dvs Precis som med alla justeringar av sitt "yttre" vare sig det gäller plasttuttar eller hårimplantat
Inlägg #5: Postat: 2004-01-13 19:35:00
Susan Utriainen
En kvinna som vill vara vacker väcker alltid starka känslor i vårt Jante-land där feministerna kör klappjakt på kvinnor som vill se sexiga ut. Jag klär mig gärna kvinnligt, jag tycker om uppmärksamheten jag får från män, och kvinnor. Men jag kan mer än så, faktiskt. Sexig och smart är inte ömsesidigt uteslutande egenskaper. Feministerna får det lätt till det av någon anledning. Varför?
Inlägg #6: Postat: 2004-01-13 23:24:00
Anna Li
Var någonstans står det att sexig och smart är uteslutande? Något sådant skulle jag aldrig påstå eftersom jag själv är båda delarna....

Att utsätta sig för risker för att andra ska uppfatta en som sexig är däremot ett klart tecken på underkastelse. Sedan är det sannolikt så att man inte är medveten om det själv.
Inlägg #7: Postat: 2004-01-13 23:36:00
Sunny
Mike: Hade du mött mig under åren som strippa så hade du Of stage sett en omålad kvinna med flätor,joggingbyxor o foträtta skor. Omgiven av hundar o ungar vilket ger vällingfläckade o håriga kläder. Jag var aldrig så road av att fixa med det yttre.Att fixa till sig för scenen är ett måste men man kan vara ganska vanlig även där. Mina ormar fick stå för det exotiska.
Inlägg #8: Postat: 2004-01-13 23:39:00
Sunny
Detta var ingen ställningtagande för/emot någonting: jag hade kollegor som älskade att måla upp sig. Jag var bara lat: satt hellre en extra timme med en god bok än stod o kladdade framför en spegel... Som Susan skriver här så kan man inte dela in människor i fack.
Inlägg #9: Postat: 2004-01-14 00:00:00
Mike
Svar 7, Ormar..Wow! Sexigt värre! Du insåg väl att svar 2 inte var ett uttryck för mina åsikter utan bara ett sätt att vända på Solos något fördomsfulla uttalande..
Inlägg #10: Postat: 2004-01-14 10:05:00
anonym
Svar 6. Jaså?!
Inlägg #11: Postat: 2004-01-14 17:20:00
Michael Lundahl
Anna Li: Hela denna debatt genomsyras av attityden att en tjej/kvinna som går ett par steg extra för att förbättra sitt utseende, henne är det något fel på. Hon är korkad, depserat, talanglös, ohälsosamt undergiven, blåst, bimbo, ytlig, utseendefixerad... eller något annat nedsättande omdöme. Din artikel präglas av samma anda... och inte en käft bryr sig om detta uppenbara kvinnoförakt.
Inlägg #12: Postat: 2004-01-14 17:23:00
Michael Lundahl
Inte en käft bryr sig om hyckleriet. I ena andetaget gastar man halsen av sig för att en domstol friar en man på grund av brist på bevis och skriker "Så ni tycker hon får skylla sig själv för hon hade urringat va?! Ni tycker att hon förtjänade att bli våldtagen!". Men när affischnamn som Linda Skugge frossar i att Linda Rosing kallas "Hora" och underblåser just attityden att någon som ser ut på ett visst sätt är fritt byte och får skylla sig själv... så hörs inte ett pip.
Inlägg #13: Postat: 2004-01-14 17:25:00
Michael Lundahl
Av detta kan slutledas: Det är inte kvinnoförtrycket i sig som är det som upprör... utan att det inte är "rätt" personer som får stå för det. Det handlar sålunda inte om att få kvinnoförtrycket att upphöra... utan bara att ta kontrollen över det.
Inlägg #14: Postat: 2004-01-15 13:30:00
Sunny
Mike: jag strippade med ormar
Har du lust att läsa om min debut som strippa jag sökte jobbet som städerskaså läs" Backstage" här. Efter den erfarenheten dröjde det några år innan jag bestämde mig för ett mera permanent strippjobb o då var jag redan intresserad av ormar.
Inlägg #15: Postat: 2004-01-15 13:33:00
Sunny
ML: Att jag inte får ha roligt på scenen när jag strippar o leker med minan ormar är kvinnoförtryck ju! Man vill att jag ska känna mig ledsen över mitt arbetet vilket kan ta ner den osäkres arbetsstolthet.Alla vill känna uppskattning när men vet med sig att man gjort ett bra jobb!
Inlägg #16: Postat: 2004-01-15 15:01:00
Susan Utriainen
Anna Li, Frågan du inte lyckats besvara är ifall det är HENNES EGNA vridna bild av vad hon måste vara och hur hon måste se ut, eller om det verkligen har funnits män där som talat om för henne att hon måste operera sig. Jag tror inte män är så petiga som vi tror. Jag har haft min beskärda del av beundran både som 62kg lätt och 75kg tung. Rutor på magen, eller kurvor. Olika män gillar olika saker. Vi kan inte passa allas smak. Att tro det är helt tokigt, och knappast männens fel.
Inlägg #17: Postat: 2004-01-19 22:51:00
Qvinna
Det där med medvetna och omedvetna motiv för saker och ting tycks bara Anna Li känna till.
Angående det där med att strippa så tycker jag faktiskt det är illojalt mot andra kvinnor. Gifta ofta män som kåtar upp sig.
Inlägg #18: Postat: 2004-01-31 11:34:00
Qvinna
Du skriver någonstans att du fick mer respekt av männen som strippa än som städerska. Men jag undrar hur djupt den respekten satt. I en intervju säger den nyligen avlidne naken- och modefotografen Newton väldigt nedsättande saker om dom modeller han haft under åren. Att dom varit blåsta och dumma, att det inte alls varit roligt att jobba med dessa kvinnor, allra värst var dom som försökte snacka "djupa saker". Tror du verkligen han visade dessa kvinnor hur han egentligen föraktade dom.
Inlägg #19: Postat: 2004-02-09 14:45:00
Sunny
Jag har motsatt upplevelse av de jag dansat för. Men med egen firma kunde jag ju välja bort alla jobb som inte känndes riktigt ok. Det kan man tyvärr inte som hotellstäderska. Tyvärr utgår många ifrån at en städerska är korkad: Under de åren diskuterade INGEN av mina kunder Platon,Kyrkofäderna eller franska revolutionen med mig.Som strippa däremot var möjlighterna till stimulerande samtal oräkneliga.
Som de sade: Du jobbar i den här branchen : då är du inte korkad i alla fall.
Inlägg #20: Postat: 2004-02-09 14:48:00
Sunny
En annan sak är att kunderna kan känna för mycket: man får ofta uppriktigt menade frierier. En man friade 2 ggr /veckan i fem år! Vi hann bli väldigt nära vänner innan han dog.
Laddar...