Inlägg #1: Postat: 2004-01-13 17:09:00
|
Michael Lundahl |
Sunny, om din erfarenhet är att utseendet inte är så viktigt, då betyder ju det att hela Annas artikel faller redan från början, eller hur? En premiss för att hennes artikel skall funka är ju att utseendet är det som styr hur sexig man/män tycker en person är. Och då specifikt att det skall vara silikon.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-01-13 20:01:00
|
Sunny |
Män i allmänhet kräver sällan någon skönhetsmiss. Men arbetar du med reklam , som strippa eller är du drottning för att ta ett ansiktslyft exempel kan jag förstå behovet av att minska skravankerna. Jag tror snarare att det handlar om osäkra kvinnor än om undergivna?Så finns det ju bröstrekoinstruktion av andra anledningar: min syster har just fått två nya bröst efter canser.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-01-13 20:05:00
|
Sunny |
Men erkänn att det en intressant fråga? I gamla Kina stympade vackra kvinnor sina fötter. Vi ryste i väst. Nu ryser vi om med all rättåt den kvinnliga könsstympningen som sker med så många flickor o unga kvinnor. Vi förstår inte varför deras föräldrar inte kan/vill skydda sina döttrar.
Vad säger vi när unga friska kvinnor o män frivilligt opererar om sina utseenden?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-01-13 20:06:00
|
Sunny |
Så jag tcker att det är både bra o framför allt ganska modigt av Anna att ta upp detta!!!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-01-13 23:18:00
|
Anna Li |
Tack ska du ha! Givetvis menar jag inte medicinskt betingade operationer, men de leder sällan till de överdimensionerade storlekar som "kosmetiskt" motiverade operationer.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-01-13 23:20:00
|
Anna Li |
Självklart är det jag skriver inte hela sanningen, men jag tror att en del av sanningen ligger där. Självklart sker sådana här saker inte på ett medvetet plan. Ingen tjej tänker; det här gör jag för att behaga utan man hittar på rationella anledningar för sig själv. Samma med männen.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-01-13 23:28:00
|
Sunny |
I dagens samhälle så matas ju småtjejerna med de här kvinnobilderna så visst är det en jätteintressant debatt. Jag tror att de kinesiska damerna trodde att de själva ville snöra in sina fötter oxå?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-01-14 15:43:00
|
Michael Lundahl |
Sunny, Svar 2: Det är en annorlunda situation. Med ett sådant yrke, då har du en direkt fördel av att styra utseendet. Men Anna Lis artikel handlade inte om det utan om de som gör det "för eget bruk" så att säga.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-01-14 20:44:00
|
Sunny |
ML: Jag vet det. Jag förstår dem nog inte ifall de inte lider av en uppenbart defekt men jag kan ju aldrig veta vad som ligger bakom så jag aktar mig att fördömma någon.
deras skäl kan vara allvarliga i deras egna ögon. Det måste man repektera.man kan ge tjejerna en motbild när man som rund o ej rynkfri farmor badar o solar naken.Man får vara som man vill.
|
|