Inlägg #1: Postat: 2004-01-12 16:25:00
|
Anna Li |
Nu har jag inget emot det eftersom för mig står det för att kämpa för ett jämställt samhälle. Men behovet av etiketten verkar vara stort från en del mäns sida. Det verkar fungera som ett sätt att slippa bort från de kärnfrågor man själv försöker ta upp och istället göra en ansvarig för en massa andra människors åsikter. Precis som du beskriver.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-01-12 16:50:00
|
Susan Utriainen |
Så tycks det vara. Jag har inte heler läst feministkurser eller varit med i någon sådan förening. Jag tycker att feminister i allmänhet är lätt raljanta och generaliserar för mycket samt missar kvinnans roll i det hela. Men om det får vissa att må bättre om de får säga "rabiatfeminist" så kanske man kan bjussa på det då?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-01-13 10:43:00
|
Anna Li |
Inte om det används som ett sätt att slippa ifrån sakfrågor. Dessutom tycker jag att det bjussas på ganska mycket redan.
håller med om att kvinnans roll i det hela är stor, om man går till andra områden än yrkeslivet så är det ofta kvinnan som hindrar mannens utveckling i familjen som t ex far. Men den kampen är inte min i första hand. Även om jag driver den ibland.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-01-13 13:26:00
|
Yanni |
Det som irriterar mest är: "Ni feminister tycker" och sedan en lång ramsa om vad de TROR att feminister tycker. Bättre då om de tog och berättade vad de själva tycker man ska göra åt samhällets orättvisor, men det läser jag aldrig.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-01-13 19:08:00
|
Susan Utriainen |
Jag menar, det behövs kanske ingen kamp. Om de vill sänka sin egna nivå genom personangrepp och andra oegentligehter så är det ju solklart självmål. Tycker visserligen det är trist att det är så vanligt, men de vinner ju inga poänger på det precis...
|
|