Nu kanske du får hjälp Mijailo!

Inlägg #1: Postat: 2004-01-12 16:13:00
Jan E
forts. Men i ett framtida land som styrs av Ramona och hennes goda kamrater så skulle det säkert inte finnas några psykfall ute på gatorna. Ty de som visade minsta tendens till psykisk ohälsa skulle omedelbart tas om hand av en effektiv psyk-och socialvård där alla anställda var exemplariska humanister med för säkerhets skull fastlåsta armar så att de aldrig skulle kunna veva och peka eller förstöra någon annans liv genom några rader på ett papper. Amen.
Inlägg #2: Postat: 2004-01-12 17:19:00
Jolin
Varför tror du att "Ramona och hennes kamrater" vill låsa in alla psykiskt sjuka? Det står det inget om. Kan du inte försöka vara lite saklig?
Jag brukar väldigt sällan tycka om det Ramona skriver, men den här texten var bra och det kan jag inte hyckla om bara för att jag inte brukar hålla med.
Inlägg #3: Postat: 2004-01-12 18:08:00
Jan E
”Tas om hand” betyder inte låsa in. Men jag kände för att raljera lite med Ramona eftersom jag inte tror att ett moderatstyrt Sverige skulle innebära en mer humanistisk psykvård – åtminstone inte om moderaterna får ett för stort inflytande. Och så slår hon för vilt mot samhällsföreträdare – hög som låg. De utmålas som elaka och sadistiska maktmänniskor, vilket jag inte tror stämmer, annat än i undantagsfall.
Inlägg #4: Postat: 2004-01-12 18:09:00
Jan E
forts. Däremot har vi förstås en otymplig vårdbyråkrati som behöver förändras rejält, men det måste diskuteras mer seriöst hur detta ska ske. Dessutom är artikeln i lite väl hög grad präglad av förståelse för mördaren, vilket i detta läge, innan vi vet hela sanningen, är högst olämpligt.
Inlägg #5: Postat: 2004-01-12 19:10:00
Ramona Danlén
Jag ser framför mig ett samhälle där alla människor oavsett klass,hudfärg,religion har rättigheten att polisanmäla och dra inför domstol någon myndighetsperson som gör fel. Idag och igår så får dessa andra jobb eller blir landshövdingar eller generaldirektörer. Det är uselt! Alla kan göra fel och ska då stå för det inte gömma sig undan ansvaret! Jag är för ärlighet inte kompisrättvisa!
Inlägg #6: Postat: 2004-01-13 00:12:00
Jan E
Jag har för mig att rätten att dra inför domstol och polisanmäla redan finns.
Inlägg #7: Postat: 2004-01-13 17:10:00
Sunny
En rak o modig atrikel Ramona även om jag inte följer med hela vägen. Jan E: är du inte lite naiv när du påstår att ingen människa har till uppsåt att döda? Varför tror du det? Jag tror dig givetvis om du talar för dig själv*ler* Jag däremeot har haft konkret uppsåt att döda.
Inlägg #8: Postat: 2004-01-13 20:00:00
Jan E
Sunny: Lilla vän, jag trodde faktiskt att ironin i min kommentar var självklar!
Laddar...