Inlägg #1: Postat: 2004-01-11 17:53:00
|
Susan Utriainen |
Men måste jag räkna med att antas tillhöra vissa grupperingar för att någon ska få sänka mina ååsikter utifrån det antagandet? Är inte det lite väl låg stilnivå på debatterandet? Vilken grupp är det du menar att jag tillhör, som skulle få mig mindre trovärdig? Moderaterna? Akademiker? Kvinnor?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-01-11 23:37:00
|
dhc |
I debatten om feminism är den grupp du tillhör kvinnorna, som vissa personer väljer att skita i dina åsikter just av det skälet. Eller, vad ska man säga, de ser dig som oerhört partisk. Visst fan är det låg nivå på debatterandet i de fallen. Men folk som inte håller med kan använda fula knep för att stämpla åsikterna värda att ignorera. Kolla bara på trendigaste stämpeln just nu, PK.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-01-11 23:39:00
|
dhc |
Skriver person X ngt som är politiskt korrekt, slänger person Y som inte håller med ur sig stämpeln "PK!" och ser detta som argument nog att ignorera vad person X säger. Skitsamma vad innehållet i Xs argument är.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-01-12 12:24:00
|
Susan Utriainen |
dhc, Ibland känns det ändå betryggande, även om det är slöseri med plats och tiden det tog att läsa, att se att de som skriver saknar sakargument. Alltså har de inget att komma med, och skyddar sig bara från den obehagliga sanningen genom att försöka låtsas som att den som skrev måste vara defekt på ett eller annat sätt. Billigt men effektivt jagförsvar.
|
|