Inlägg #1: Postat: 2004-01-08 14:06:00
|
Thomas L. Aabo |
Men det känns lite ruttet att det krävs ett mord på en känd och ledande person innan de psykiskt sjuka kanske eventuellt får de resurser som de hela tiden behövt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-01-08 14:37:00
|
Håkan |
Jag minns att Anna Lind var i närheten när Jugoslaviens president sköts till döds.
I en intervju efteråt SVT tror jag lät hon mycket känslokall och blasé.
Minns bara att jag reagerade på hur lite hon verkade bry sig, och hade jag haft någon anknytning till landet hade jag nog blivit otroligt arg. Hade varit intressant att få höra den intervjun igen, och kanske något som påverkade mannen att utveckla ett hat gentemot Lind.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-01-08 18:27:00
|
Isabella M |
Jag är heller ingen mordutredare. Men det slår mig ändå att den som är häktad för modet på Lindh inte bara kan simulera de påstådda rösthallucinationerna. Själva "erkännandet" kan vara en uppgiven lögn av en metodiskt bearbetad person i ett häkte och under så lång tid. Svårt sjuka människor kan tex erkänna mängdvis med dåd som dom över huvud taget inte begått. Kanske ska man iakkta viss försiktighet med erkännandet tills vidare?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-01-08 19:29:00
|
Per B |
Eftersom vi har hela världen representerat i vårt mångkulturella samhälle, så har det fört med sig sina baksidor också. Det innebär att befolkningen kan utsättas för stora risker beroende på vilken ställning vi tar i olika konflikter runt om i världen. Alla invandrare är tyvärr inte goda. Alla invandrare har inte samma värderingar som oss. Det är inte många som inser att invandrare kan vara nationalistiska för sitt hemland eller rentutav rasister.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-01-09 00:33:00
|
Lars |
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-01-09 09:35:00
|
Anna Drangel |
Men nog kan man tycka att en politiker i Anna Lindhs kaliber, en utrikesminister, en statsministerefterträdare med en del ganska vågade uttalanden om världen - borde ha haft något sorts beskydd. Utan att för den sakens skull genast börja prata om bevarandet av ett öppet och demokratiskt samhälle. Det är så himla mycket prat om det "öppna samhället". Är det inte så att det senaste årets våldsdåd av bl a psykiskt ganska trasiga människor istället visar på ett mer "stängt" samhälle???
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-01-12 19:34:00
|
Lotta |
det här har inget med din artikel att göra.. men jag har haft dåligt samvete för det här så jävla länge så jag måste förklara mej!! förut hade vi ett skolarbete om politik i skolan å då fick jag folkpartiet.. å på nått sätt så råkade jag komma med i LUF! fast jag inte alls va så intreserad.. sen har liksom folk ringt till mej 1000 gånger å bjudit in mej till saker! fast jag har verkligen inte vågat säga som det är! förlåt :
|
|