Fotboja på män

Inlägg #1: Postat: 2004-01-03 19:12:00
Magdalena
Håller med.. när jag läst färdigt gömda var jag så förbannad att jag inte kunde sova.. hon och hennes man och barn fick lämna vänner,familj och hus medan han kunde bo kvar i staden och fortsätta begå brott. Helt sanslöst. När man sen tänker på att hennes flicka nästan dog på grund av inkompetensen hos de inblandade och på att hon berövades hela sitt liv blir det ännu svårare att förstå
Inlägg #2: Postat: 2004-01-03 22:21:00
Sunny
Jag oxå reagerade på liknande sätt efter läsningen av Gömda. men problemet var ju inte bara den här exmannen utan hela hans klan,släkt o landmän! Även om flera 100 gått i fotboja så hjälper det inte när en kvinna får en hel kultur emot sig. Men vid "vanlig" kvinnomisshandel bör det gå.
Inlägg #3: Postat: 2004-01-04 00:08:00
Skein
För helvete, blanda inte in den där skitboken Gömda. Är man så jävla dum att man beblandar sig med en arab så får man nästan skylla sig själv. Gärna en lösning med fotboja i kombination med besöksförbud men en stor del av den här typen av brottslighet skulle kunna lösas med restrektiv invandringspolitik och repatriering. Sen kan vi ta itu med resten av skiten.
Inlägg #4: Postat: 2004-01-04 22:09:00
Sunny
Skien: Boken borde läsas av alla högstadieelever så att de kan göra sig en bild av hur kulturkrockar uppstår. Att tro att man undgår kvinnomisshandel o dyl.om man bara undgår araber är farligt naivt.
Även om kulturkrockar förekommer. Men när jag läste boken fanns det väldigt många saker som skulle fått mig att dra öronen åt mig.
Inlägg #5: Postat: 2004-01-04 22:12:00
Sunny
forts Där fans tydliga varningstecken: mannen isolerade kvinnan,han kritiserade hennes kläder,förbjöd henne att gå i baddräkt etc. Nästan alla män som misshandlar har ett enormt kontrollbehov o det är där flickorna måste känna igen mönstret o genast gå.
Laddar...