Inlägg #1: Postat: 2004-01-03 16:53:00
|
Nam |
Din jävla förmyndarfascist!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-01-03 23:25:00
|
Karin |
Hallå där"Man"... ingen ska försöka få mig att tro att denna regering betalar speciellt mycket för vård till de utslagna, de får kämpa hårt för att ens få bostad..Frihet/Ansvar, javisst, ner med monopolet tycker en som inte dricker speciellt mycket själv.
K
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-01-03 23:37:00
|
K |
Fan, komma och snacka om frihet, ställa pavorna i ögonhöjd, så trillar alkolisterna dit, när de ska ner och handla barnmat i kvartersbutiken, fan, komma och snacka om frihet, fan, man spyr.
vems frihet?
och ni kallar mig fascist.
Fan.
Tänk efter, fan.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-01-04 00:36:00
|
Man |
Ok, Karin, du har en poäng. Men en liberalare alkoholpolitik leder troligen till ett ökat antal missbrukare och minskade skatteintäkter. Alltså, fler människor i behov av hjälp ska i så fall dela på ännu mindre resurser.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-01-04 11:23:00
|
Karin |
Ok Du är emot en liberalare alkoholpolitik,men man kan ändå inte blunda för att från och med nyår kommer systembolaget ända att gå med stora förluster i och med nya införselseregler, så de som vill dricka billigt kommer att dricka ännu billigare ,
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-01-04 11:24:00
|
Karin |
fortsättning:
..så varför ha kvar systembolaget, vars historia blev den sista stora skandalen förra året. Jag tycker att vi skall behålla åldersgränsenrnaäven om ungdomar får tag på det ändåmen det som retar mig mest är att Systembolaget har monopol och kan fiffla bäst de vill.Vem skulle inte gärna gå in i en vinaffär och välja. eller bara gå till nästa med ett annat sorti,ment..Suck:
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-01-04 12:54:00
|
Håkan |
Vad som gör mig mest rädd är förmyndarmentaliten som i det här landet fråntagit individen ansvaret för sina handlingar. Det konstiga är att jag ingen annanstans i Europa ser horder av människor ligga och kräla utanför ställen som säljer alkohol. Alkoholister spenderar alla pengar på sprit och blir oförmögna att ta hand sm sig själva.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-01-04 13:53:00
|
Joakim Johansson |
Man blir förvånad när man ser åsikter som Karins. Har du inte fattat något Karin, kan du inte se, är du oförmögen att dra slutsatser? Eller är ditt huvud så borgerligt blått och fullpumpat med dravvel så du inte kan tänka själv? Sverige har länge varit det land med minst alkoholmissbrukare, andra länder har tittat på oss med beundran. Varför tror du?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-01-04 13:58:00
|
Joakim Johansson |
Ni snackar om fömyndarsamhälle och en massa annan skit, när det handlar om att våga ta lite ansvar för sina medmänniskor. Men visst, medkänsla har tyvärr blivit skällsord i ett samhälle där egoismen styr. "Bara jag kan köpa billig sprit på ICA så är jag nöjd, skiter väl i om någon korkad jävel super ihjäl sig". Men när samma individer sedan blir attakerade av tiggare och alkisar på tunnelbanan låter det annorlunda; "varför gör inte samhället något?" Hyckleri är ordet!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-01-04 14:06:00
|
Joakim Johansson |
Men visst, lägg ned allt som är bra här i Sverige, det som gör vårt land unikt. Elmarknaden kan ju verka som förebild. Allt ska bli sämre och dyrare för alla. Då kan vi säkert handla högkvalitativ Tysk 10 öl för 6 kr litern, och välproducerat gott vin för 25 kr flaskan på ICA. HURRA FÖR VALFRIHETEN!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-01-04 16:26:00
|
T L |
FAN!
Jocke är grym, på dem bara, heja heja!
Nu är jag inte ironisk, nej.
De fattar inte, hör inte, vad de säger.
fan hojtar om frihet och fascism, fan, är det bara ord att ta till, slänga i ansiktet på snubbarna och brudarna i det andra skyttevärnet, på andra sidan, fan?
Joakim är grym!
FAN!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-01-05 19:20:00
|
karin |
till Joakim..svar 8.
Jag är ingen "blå" moderat., utan är fullt kapabel att dra egna slutsatser utan att påverkas av andra..citerer
*Sverige har länge varit det land med minst alkoholmissbrukare, andra länder har tittat på oss med beundran. Varför tror du? *
Beundran.Inte då..Svenskar skämmer ut sig utomlands så det räcker när det gäller alkoholvanor
finns inget att beundra tycker jag.
K
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-01-05 19:26:00
|
Karin |
..för övrigt tycker jag att de som fifflat på systembolaget, kan lämna igen pengarna och istället använda dem till vård..för ordet "vård" och dess betydelse finns knappt i sverige längre. Uppväxt med alkoholiserad far, vill jag bara tillägga att den sortens vård fanns knappt förr heller..
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-01-07 09:59:00
|
Thomas L. Aabo |
Joachim. Systembolaget gör inte att det blir mindre alkoholister. Det där är bara snömos.
|
|