Sverige - siste man släcker ljuset!

Inlägg #1: Postat: 2004-01-01 18:09:00
a igen
Åk sedan till kalifornien, Arnolds delstat, en av de fattigaste, och spana in plutoner av uteliggare, alkisar och horsepundare.
Inlägg #2: Postat: 2004-01-01 18:35:00
A
Egentligen finns det väl inget svenskare än Pizza på nyårsdagen; en evig klagan på socialdemokratin. Hembränningsapparater.
Alla vill ju tjäna mer pengar, särskilt buspojkarna som säljer söndagstidningen.
Men ibland när jag ensamma nätter i kylan läser din text innan läggdags så undrar jag…
Trivs du inte?
Är det någonting VI MEDMÄNNISKOR kan göra för dig som kan få dig på andra tankar?
Inlägg #3: Postat: 2004-01-01 18:36:00
a
Jag vet.
Är också trött på:
· Julstressen.
· Midsommarfirandet.
· Jantelagen
· Skidsemestrar
· Göran Perssons retorik

Men som tur är för sådana som dig och mig är vi bara en flygresa från utlandet.
Innan du reser dock betänk följande:
Hyra för ett rum och kök; London, Paris, Madrid, Rom, Amsterdam. 1000 Euro.
Läs innehållsförteckning på all mat du inhandlar.
Andas inte.
Bli inte sjuk.
Men se nu till att njuta så mycket av … och tänk på hur hemskt vi här hemma har det.
Inlägg #4: Postat: 2004-01-01 18:37:00
A
Dessutom smakar mjölken verkligen... kemisk... och det tror jag den är också...
Inlägg #5: Postat: 2004-01-01 19:04:00
a
Ni har fått hela kakan serverad på ett fat. Nu när ni försummat kakan skriker ni som bortskämmda barn över smulorna och det är vi som får höra på skiten och dessutom torka era arslen och vad är tacken? Gamlingarna bildar partier, organiserar sig, går ihop och vår enda tröst när ni får vågmästarroller efter förra valet är att ni inte lever länge nog för att genomföra era perverterade reformer.
Inlägg #6: Postat: 2004-01-01 19:05:00
a
Annars är det väl inte så konstigt att det just är pensionärer som hela tiden klaaaaaaagar. Hör på, gamle man. Ni har haft det för lätt
Inlägg #7: Postat: 2004-01-02 18:08:00
Mathias
Vad spelar det för roll om du har en lön på 50000 när det inte finns någon central lägenhet att hyra?
Inlägg #8: Postat: 2004-01-02 18:41:00
Per B
Mathias: Precis, det lär ju inte finnas några lägenheter över i framtiden heller. Det är tur att invandrare inte har det lika svårt att få lägenhet i Sverige som infödda svenskar. Där finns det som tur var ingen brist på resurser, det är väldigt rättvist tycker jag. Diskriminera svenskarna! Straffa oss! Vi njuter! Läs mer om det här --> Länk: dn.se
Inlägg #9: Postat: 2004-01-03 20:00:00
Farbror Blå
Hm. En man, troligen med skär hy om man ser till namnet. Han hänvisar till artikel som opponerar mot rådande invandrings/flyktingpolitik? HJÄLP! EN NAZIST! POLIIIIIIIS!!!
Inlägg #10: Postat: 2004-01-03 20:31:00
Per B
Farbror Blå: Jag svarar som ekonomiprofessor Bo Södersten själv skrev: "Att hymla om detta tjänar ingenting till eftersom siffrorna talar sitt tydliga språk". Därför blir det svårt för någon politiker att anklaga honom för att vara "nazist" eller "främlingsfientlig". Det är väl dags att folk får reda på vad som försiggår bakom kulisserna, hur det egentligen är med våran kända jämställdhet och alla dessa orättvisor.
Inlägg #11: Postat: 2004-01-05 07:29:00
Jan Schmidt
Men Per B, det finns väl ingen människa i detta avlånga land som tar professor Bo Södersten på allvar?!? Jo, jag har läst artikeln, jag tycker den är kvalificerad goja Han är ju samhällsdebattens clown!
Inlägg #12: Postat: 2004-01-05 12:56:00
Per B
Jan Schmidt: Jag säger bara än en gång: "Att hymla om detta tjänar ingenting till eftersom siffrorna talar sitt tydliga språk". Har du några andra siffror som talar för något annat? Detta är dessutom bara utgifterna för dem som är i arbetsför ålder.
Inlägg #13: Postat: 2004-01-05 22:37:00
Petra
Nån som är fjantigare än Bo Södersten? Ja, alla som tror att han fortfarande skulle räknas som sosse eftersom han suttit i riksdagen för /s/. De senaste femton åren har han befunnit sig till höger om moderaternas partikärna.
Inlägg #14: Postat: 2004-01-05 22:54:00
Farbror Blå
Bäste Per B. Jag avsåg att vara lite lustig där bara i svar 9. Jag håller alltså med dig om det du säger i svar 10. Jag ska försöka uppträda lite mer sansat här... Petra. Så den som är till höger om moderaterna är fjantig? Hm. Men där finns ju bara ett tomt hål till höger om moderaterna. Är det inte snarare synd om de svävar i tomheten där?
Laddar...