|
Inlägg #1: Postat: 2003-12-30 09:36:00
|
|
Jan Schmidt, forts. |
Bara plågsam och obotlig sjukdom hos hunden, alltså eller om hon skulle bli knäpp och aggresiv och farlig kommer aldrig att hända med den hunden skulle kunna få mig att ge henne den där kulan - och inte för att jag tycker att det skulle vara "rätt" utan bara för att jag måste, för att vårt samhälle inte har plats för sjuka eller galna hundar är emot dödsstraff även för djur, liksom.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-30 09:40:00
|
|
Jan Schmidt, forts. |
Du verkar ha råkat ut för hundägarnas B-lag, känner du inga vettiga och trevliga sådana? För de finns, faktiskt, människor som håller hund lika mycket för hundens skull som för sin egen. Och som är beredda att gå över lik bildligt talat för att ordna det så bra som möjligt för hunden vid semestrar, sjukdom, skilsmässor, allergier etc.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-30 09:41:00
|
|
Jan Schmidt, forts. |
Visst, ja... bra artikel, Sofia! Gott nytt år!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-12-30 11:40:00
|
|
Sofia |
Log gott åt "hundägarnas B-lag". Jag har många hundägare av alla sorter omkring mig naturligtvis lyfte jag fram tacksamma ex i min text och ses nog lite som en främmande fågel eftersom jag absolut inte kan förlika mig med tanken att ha ett djur inomhus.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-12-30 11:42:00
|
|
Sofia |
Men... det är inte huruvida hundägarna är vettiga och trevliga som är frågan - utan just som du skriver, vi går över lik för våra utsatta pälsvänner.. men, utsatta mskor då?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-12-30 11:43:00
|
|
Sofia |
Tack och Gott nytt 2004, Jan!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-01-01 14:44:00
|
|
Sunny |
Jan: jag känner som du: man gör inte av med en familjemeldem i första taget. Det är jättesvårt att ta det slutgiltiga beslutet så i mitt fall kan det bli fel. Jag hade en gammal tik som måset få hjälp ut o kissa till slut men jag bara sköt upp dagen. så belv hon akut sjuk en helg då ingen vet. kunde komma hem: det blev Bagarmossen fast hon fick somna in i bilen. När Favoriten Barry blev krasslig så lovade jag mig själv: aldrig mera.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-01-01 14:54:00
|
|
Sunny |
Men det blev likadant: en fredagsnatt i bilen utanför sjukhuset.
Bilen står ju för trygghet men helst vill man ju att ens kärabåde folk o fä ska få dö hemma i lugn o ro.
Det är bara så svårt att inse att nu är det dags. Sorgen eferåt är tung,även om det inte är som att mista en människovän.
|
| |