|
Inlägg #1: Postat: 2003-12-30 10:26:00
|
|
Ramona Danlén |
Du skulle inte vilja berätta med lite fler ord om hur de leder den?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-30 11:18:00
|
|
Farbror Blå |
Jag kanske får assistera Fredrik samt besvara Ramonas fråga med hjälp av ett litet exempel gällande faderskapslagen. Jag citerar: "RMV kräver däremot ett godkännande från modern för att genomföra testet om barnet är minderårigt."
Hela artikeln här: Länk: aftonbladet.se
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-30 11:44:00
|
|
Karin Dahlin |
Gillar din artikel Ramona, har själv varit med om såna pikar, men är född med en vass tunga så jag vågar fräsa ifrån. Kvinnlig mobbing är ett känt begrepp precis som annan mobbing eller psykisk misshandel mellan man ock kvinna och mellan kvinnor likaväl.
Karin D
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-12-30 17:32:00
|
|
Greg |
Farbror Blå: Varför krävs det moderns godkännande för detta test? Personligen tycker jag att faderskapstester borde vara obligatoriska så inget gräl kan uppkomma över saken, och dessutom inget barn får fel fader.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-12-30 21:07:00
|
|
Farbor Blå |
Greg. Jag har två svar: 1 Jag har ingen aning! Vilket är sant. 2 Det är ett uttryck för att jämställdhetsdebatten för länge sedan kört i diket. Är det så att något ur ett "könsperspektiv" är negativt för MÄN så gör man inget åt det. I övrigt är vi överens. Min fråga: varför bjuds könsrasister som Segelström in att skriva på sourze? Hon skulle ALDRIG intressera sig för denna sak!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-01-02 20:01:00
|
|
Susan Utriainen |
Fredrik Vargas Friberg, Och detta står vardå? Vem påstår detta? Hur definierar de psykisk misshandel?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-01-02 20:03:00
|
|
Susan Utriainen |
FB, Varför är du så rädd för kvinnor som skriver om saker som berör kvinnor? Varför kan du inte skriva om det som berör dig och driva de frågorna istället? Att kalla folk för könsrasister och rabiatfeminister som om det undergrävde all trovärdighet hos dem för att du tror detta är rätt lågt. Håll dig till sak, tack.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-01-03 19:54:00
|
|
Farbror Blå |
Jag går inte på "rädd för kvinnor-tricket". Det tror jag inte någon annan här heller gör. Tack.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-01-03 21:19:00
|
|
Jan E |
Jag skulle väldigt gärna vilja veta vilka erfarenheter som herrarna Friberg och Blå har av kvinnor. Ni tycks ha blivit rejält kränkta och svikna eftersom ni ägnar er åt en sådan mytbildning om kvinnor. Särskilt faderskapslagen verkar ju vara ett riktigt trauma för herr Blå. Tala ut, vetja, kom med ett personligt vittnesbörd så man förstår vad ni egentligen är ute efter!
Det luktar Strindberg lång väg.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-01-09 13:51:00
|
|
Susan Utriainen |
Farbror Blå, Det är inget trick. Eftersom du inte en enda gång vad jag sett bemött en kvinna i sak här på forumet utan skriver ner kvinnorna som personer så tar jag det som att du inte har nog på fötterna för att bemöta i sak. Annars hade du väl gjort det istället för att svartmåla individer?
|
| |