Inlägg #1: Postat: 2003-12-30 00:35:00
|
Isabella M |
Du glömde översvämningshotet, annars tror jag du fick med allt.
Annars påminner det här mig om bonden som skrev insändare i en lantortstidning och klagade på att strömavbrotten har fått hans mjölkkossor att lida, år efter år. Jag undrade varför i himmelens dar en bonde, med hänsyn till mjökning och medveten om problemen, inte har investerat i elgeneratorer för.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-30 09:36:00
|
Fredrik Vargas Friberg |
*ler* Jaru, Sten.... varför? Fråga tidningarna. Allt som skrivs i tidningarna är sant! ....? Nja, det vet du nog att så inte är. Jag själv firade jul hos min styvfar, då elen gick, mitt under matlagningen... mitt ute på landsbygden. Men som rediga och självständiga landsbygdsbor i Landet Sverige så tog vi fram gasolen, veden, sparade vatten i hinkar, o fortsatte med matlagningen i sken av stearinljus. Fredrik
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-30 11:28:00
|
Sunny |
Bra skrivet! Vi svenskar lever i en skyddad verkstad ifall man jämför globalt.
Visst finns det hemlöshet o nöd även i vårt land en skam men den är jämförelsevis liten. Själv har jag levt flera år som ung o nygift utan el: sonen födddes där o barnmorskan använde sig av ficklampa. Jag går aldrig o lägger mig på kvällen utan att känna en djup tacksamhet över att ha en varm o skön säng: Detta är ingen självklarhet för millioner medmänniskor på vår jord.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-12-30 21:46:00
|
sten |
I natt väntas det blåsa vid upplandskusten och Gävlebukten. i morgon...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-01-01 17:00:00
|
LenaV |
Bara en liten hälsning om ett Gott Nytt, Sten! försökte maila dig, men fick tillbaka det
|
|