Stoppa mäns våld mot kvinnor!

Inlägg #1: Postat: 2003-12-23 01:23:00
Farbror Blå
Om sådana som du Inger Stark någon gång kunde klara att se till sådana realiteter skulle ni genast sluta med er ovan exemplifierade förutsägbara retorik, och sedan skulle ni kanske kunna göra lite nytta. Med det är väl att hoppas på för mycket? Eller?
Inlägg #2: Postat: 2003-12-23 01:37:00
Olof Öberg
Nu är det så att även att vända på resonemang, som du gör, är också en "härskarteknik".

Jag citerar en känd feminist: "kanske känner ni inte till att de fem härskarteknikerna har utökats av feminister som har analyserat några till? en av dem är att vända på steken"
Inlägg #3: Postat: 2003-12-23 01:59:00
ensam
Att anklaga någon för att använda härskartekniker måste vara en av de effektivaste härskarteknikerna.
Inlägg #4: Postat: 2003-12-23 02:10:00
Farbror Blå
Jag tror att vi är på skämthumör lite så här innan jul? God jul och go natt.
Inlägg #5: Postat: 2003-12-23 16:58:00
Robert
Glöm inte att det också är en härskarteknik att komma med bra argument och ha rätt ;-. Det är en mycket otrevlig form av härskarteknik eftersom den som har fel och bygger sina resonemang på lögner inte har någon chans att försvara sig mot någon som är vis och upplyst. Visdom är altså en härskarteknik som feminister strävar efter att avskaffa!!!
Inlägg #6: Postat: 2003-12-23 19:59:00
Farbror Blå med tomteskägg
HOHOHO!
Inlägg #7: Postat: 2003-12-31 17:13:00
Susan Utriainen
FB, Jag tror att du skulle få mer utbyte av debatterna om du inte automatiskt stämplade folk baserat på vad du anser vara "avslöjande ordval" etc. T ex i mitt fall hade du ju väldigt fel. Ditt sätt att bemöta en del inlägg påminner mycket om just den där "förminskande och förlöjligande". För att inte tas för kvinnohatande arg gubbe kanske du också kunde tänka dig för?
Laddar...