Militanta köttätare och trosor

Inlägg #1: Postat: 2003-12-21 10:35:00
Kvinna
Att tjejerna är smala stör inte mig, jag har alltid varit smal själv och blivit kalla Biafra och benrangel osv när jag var ung men med åren kommer ju en del kg. Det är inte det där med anorexi utan det där med att alla 3 är likadana viktmässigt hela upplägget. Även om min dotter också fått skit för sin smalhet gillar jag ändå inte H M reklamen.
Inlägg #2: Postat: 2003-12-21 21:08:00
Jolin
Jag har inte ens lagt märke till att de har högklackat i år. Nej, jag använder inte högklackat alls, men om jag gjorde det skulle jag nog ha underkläder det har jag nästan jämt. Och så vitt jag vet har nästan all kritik handlat om att modellerna är smala... ja, och lättklädda. Men så är det ju reklam för underkläder också.
Inlägg #3: Postat: 2003-12-21 21:28:00
Kvinna
Krikiken har också handlat om att dom är s k porriga. Twilfits reklam är mkt bättre. Det hade inte heller skadat att ha även en lite äldre modell med, vi medelålders köper också underkläder. Och om du har högklackade skor har du väl ngt över underkläderna eller hur. H M bilder är inte bara vanlig reklam då dessa bilder hänger precis överallt och upptar det offentliga rummet. . Man kan se dom "milavis".
Inlägg #4: Postat: 2003-12-21 21:30:00
Kvinna
Denna reklam bidrar till att förstärka utseendefixeringen och det där med sexig sexig sexig. 14-15-åriga tjejer idag tycks tro att vara sexig är det absolut viktigaste i livet.
Inlägg #5: Postat: 2003-12-21 21:33:00
Jolin
Jag kan hålla med om att det är lite konstigt att inte ens Twilfit vågar ha en lite äldre modell, de har ju en betydligt äldre målgrupp än H&M. Reklamen är ofta dålig, och självgod som jag är tror jag ofta att jag skulle göra det bättre. Men men, det är klädföretagens problem. Det är deras huvudvärk om deras reklam gör fler arga än köpvilliga.
Inlägg #6: Postat: 2003-12-21 21:37:00
Jolin
Men just i år ser jag inte det direkt porriga i poserna... jag tycker inte alls de tafsar på varandra som folk säger. Om de verkligen har högklackat så ser jag det som en tabbe av fotografen, för det finns inget som ser sjaskigare ut faktiskt. Absolut inget jag skulle använda! Men men... HMs huvudvärk om de är så smaklösa. Jag ser inget förnedrande i det.
Inlägg #7: Postat: 2003-12-22 13:09:00
Kvinna
Har inte sett det själv men enl en insändare i tidningen Sydsvenskan fick hon hem reklam från både H M och Twilfit och hon berömde T för de även hade med en äldre modell, dessutom hade dom ngn småmullig. Reklamen jag sett från T har varit konturerna av en kropp och sedan underkläderna och man ser dom faktiskt verkligen till skillnad från H M. Man ser knappt underkläderna, deras skärningar osv.
Inlägg #8: Postat: 2003-12-22 18:01:00
Mike
Och när blev det förbjudet att se porrig ut? Vad det nu betyder? Varför köper någon öht "raffiga" underkläder? Knappast för att de är så bekväma eller för att de är så varma mysiga när man står i busskön.
Inlägg #9: Postat: 2003-12-29 10:15:00
Anna
Det är liksidigheten jag är trött på. Om reklamens bilder representerade mångfald eller åtminstone några typer av variationer ibland såsom exempelvis Twilfit prövar så skulle iaf jag sänka garden mot bl.a H&M.
Laddar...