|
Inlägg #1: Postat: 2003-12-20 22:53:00
|
|
ylva |
jag tror inte det är förbud om alkohol hon skriver om. Hon skriver helt enkelt om ett problem som alltför många känner igen sig i därför så många ink. mig som gett fem stjärnor?. Jag kan ha fel men dina sista meningar säger mig att du kanske inte känner igen dig?.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-21 12:17:00
|
|
Jan E |
ylva: Det stämmer, jag har ingen erfarenhet av alkoholism varken bland vänner eller i släkten. Jag kanske är ovanligt lyckat lottad. Men frågan kvarstår: vad ska man göra? Susan och hennes sambo måste ju till att börja med ställa krav, de får inte låta sig terras av suputer. Jag tror att många är för flata, man vill inte ställa till bråk, man vill inte uppfattas som glädjedödare.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-21 16:35:00
|
|
Susan Utriainen |
Nej, jag tycker inte att man ska förbjuda alkoholhaltiga drycker. Jag är i princip för människors fria val, även om jag önskade att fler valde med större omsorg om sig själva och de människor de har omkring sig. Speciellt med omsorg om personer som är beroende av dem.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-12-25 16:07:00
|
|
karin dahlin |
jojo, men det finns faktiskt svenskar som kan hantera alkohol med måtta
även om många blir asfulla, då har det ju gått överstyr, vi måste tänka på barnen tycker jag och dricka mer julmust än sprit.
|
| |