Inlägg #1: Postat: 2003-12-18 16:25:00
|
Viktor |
Joakim, har du tänkt någon gång att det kanske är mobbning som ligger bakom invandrarkillarnas trakasserier. Först förbjuder killarnas föräldrarkultur att de inte får ”tafsa” på sina ”egna”. I Sverige ”tafsar” man offentligt som får fart på könshormonerna, men där får inte invandrarkillarna vara med heller. Helst skulle dom bara sticka, det kan dom inte heller och tyvärr omvandlas dessa förtryckta till förtryckare. Medicin mot detta är nog bara ”Feministiskt självförsvar”!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-18 16:47:00
|
Joakim Johansson |
Ursäkta Viktor, men nu är du ute och åker moped. Våld leder bara till mer våld enligt min filosofi. Dessutom tror jag inte att alla invandrarkillar är utsatta för mobbing, däremot bär dom med sig en kvinnofientlig kultur hemifrån. Och det är där vi hittar problemet. Samhället bode lägga resurser på att lära både dessa killar, och deras föräldrar, grundläggande kunskaper i respekt och jämlikhet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-18 17:39:00
|
Viktor |
Det finns olika syn på kvinnovåld och invandrare. Här är fler, vad som är den verkliga orsaken får de lärda ta fram men en sak är säker, det är inte ”bär dom med sig en kvinnofientlig kultur hemifrån” för att citera dig.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-12-18 17:40:00
|
Viktor forts. |
Feministiskt försvar är inte våld och kan inte leda till mera våld. I en välfungerande muslimsk familj är inte kvinnofientlig och den fungerar bra tills någon bryter mot seder och regler. Eftersom Sverige har andra regler och seder än den muslimska familjen bjuder det till regelbrott och straffet väntar. Vad vi kan göra är att varsamt föra våra regler och seder till den här familjen. Det går först när familjen har fått människorespekt från det nya samhället, arbete,
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-12-18 17:41:00
|
Viktor forts. |
rätten att var annorlunda, respektera ursprunget, att man inte hindras få arbete p.g.a. fel namn mm. På mitt jobb är jag den enda invandraren. Jag håller mig lite isolerad, jag kan inte hålla på och leva dagen lång med nedvärderande vitsar om kvinnornas underliv, rapningar och fisningar och däremellan invandrarhat som i Göteborgsfallet, en som sa det var jävligt bra den där branden, brottsligheten halverades.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-12-18 17:42:00
|
Viktor forts. |
Eller vad sägs om följande fax som låg på fikabordet: ”Det brinner i ett höghus på Rosengård. Huset är fullt av somalier. Skicka detta meddelande vidare, för vi har inte folk nog att stoppa brandkåren”. Snyggt vad? Allt sådant mottagande får säkert många att slå tillbaka. Våldtäkt är vanligt i krig. Kanske handlar det om ”krig” när invandrarkillar våldtar och sextrakasserar svenska tjejer. Det är fadern som är familjens överhuvud, så också i många svenska familjer,
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-12-18 17:43:00
|
Viktor forts. |
rubbas den här balansen börjar man använda våld mot kvinnorna, i Sverige är männens högre löner, än kvinnornas, ett förtryckarvapen, kvinnan tiger still. Jag har varit med på fotbollsturneringar med svenska killar, vad jag har sett där, allt går ut på trakasserier och ”våldtäkt” mot tjejerna, många tjejer har säkert fått göra abort efteråt.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-12-18 17:44:00
|
Viktor forts. |
Är det inte vårt samhällsystem som lockar fram det onda, denna översexualiserade värld där nakna kvinnokroppar som anknyter till sexuella drifter tillbringar stora vinster, tänker närmast på H&M i december. Joakim, jag delar inte din syn på invandrare: ”bär dom med sig en kvinnofientlig kultur hemifrån”. Det är nedvärderande mot människor som har en annan bakgrund.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-12-18 17:54:00
|
Joakim Johansson |
En hel avhandlig må jag säga!
Du delar inte min syn på invandrare, förlåt Viktor, men du känner inte till min syn på invandrare. Alla dom problem som du dra upp ovan är välkända, att många invandrarkillar har problem och slits mellan två värdar är ingen nyhet. Och visst borde vi som samhälle uppmärksamma detta och ta itu med saken. Och det är faktiskt precis det jag menar.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-12-18 17:58:00
|
Joakim Johansson |
Däremot står jag till 100 procent fast vid att många invandrarkillar bär en kvinnofientlig kultur med sig hemifrån. Och att förneka detta är snarare att bidraga till problemet än att söka dess lösning. Det handlar på inget sätt om att nedvärdera någon, det handlar om att se problemets kärna.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-12-18 18:05:00
|
Joakim Johansson |
Var dessutom så snäll och låt bli att blanda in rasism i saken. Detta har INTE med rasism att göra. Det är så trist att rasism alltid ska blandas in i debatten så fort man nämner något som har med invandrare att göra. Man måste kunna ifrågasätta även dessa medborgare och deras beteende likaväl som man kan ifrågasätta feminister, vita medelålders män, bögar och nazister.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-12-18 18:50:00
|
Viktor |
Joakim, jag försökte att undvika rasism, för det är inte rasism, det är okunnighet som utvecklas till rädsla och får dessa perversa utryck som utspelar sig på mitt jobb. Det handlar inte om ”bär dom med sig en kvinnofientlig kultur hemifrån”, egentligen är det frågan om mannens syn på kvinnan som är undertryckande så fort kvinnan försöker bli jämlik, så även i Sverige, så i Europa men också ännu starkare i vissa andra kulturer.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-12-18 18:51:00
|
Viktor forts. |
Det primära är att lära tjejerna ”Feministiskt försvar” det är första hjälpen, det andra måste vi ta itu så fort som möjligt. Feminism är ett bra redskap för att lösa dessa problemen.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-12-18 20:36:00
|
Beckisbarnet |
Heeeeeh, jag har också uppmärksammat att många invandrarkillar har en taskig kvinnosyn... kallar du detta för "okunnighet och rädsla" Viktor??
Jag fattar inte vad detta är för jävla land där man alltid måste tycka och tro på ett visst sätt, annars om man inte tycker som man ska tycka så kommer en massa moralister och tjatar om "okunighet och rädsla"..
Folk har blivit helt lobotomerade av detta Socialdemokratiska fascistland!!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-12-18 21:06:00
|
Viktor |
Ja-haa! Då är det slut den här gången. Det är synd när sådana här varelser dyker upp och kallar en demokrati för socialdemokratisk fascistland. Vederbörande bör läsa texten ordentligt innan han ger sig anspråk på att uttala sig.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-12-19 00:51:00
|
Joakim Johansson |
Nä du Viktor, nu ska jag åka hem till blekinge och fira Jul, och där finns ingen dator och inget Internet. God Jul på dig!
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-12-19 11:04:00
|
Fri |
Sverige är ett jävla PK - land, det är det som är felet. Vi har yttrandefrihet men ändå ska alla tycka lika i vissa frågor annars blir det mobbing! Invandrarfrågan är en sådan!
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-12-19 11:09:00
|
Thomas L. Aabo |
Viktor svar 5-6. Återigen bevisas att Viktor inte har någon humor.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-12-19 21:24:00
|
Viktor |
Ju då Thomas L. Aabo visst kan jag skratta. En bekant som var på studiebesök i Köpenhamn berättade följande: ”Vi var inne på hotellet och blev guidade runt det där lyxhotellet brevid Magazin du Nord guiden pekade på en av dörrarna och sa, genom den här dörren brukar Dronningen komma, danskarna i gruppen började applådera. Det applåderade dörren där drottningen brukar komma.” Och jag skrattade!
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-12-19 23:02:00
|
Fråga |
Vad tyckte du om Skanör-Falsterbohistorien då?
|
|