Inlägg #1: Postat: 2003-12-18 15:59:00
|
nilla perzon |
instämmer helt, Marie! np -småbarnsmor
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-18 20:17:00
|
Björn |
?!? Hur många 8-åriga flickor går själva ut och köper BH åt sig? Nej, ok. Jag förstår, trots den språkliga tvetydigheten. Men det ÄR faktiskt föräldrarna som bär hela skulden. Ingen affär kan i längden sälja det som ingen köper, och föräldrarna är ju vuxna människor som själva kan välja vad de ska köpa.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-18 20:20:00
|
Björn |
Att klandra de onda, profithungriga kapitalisterna är naturligtvis mer opportunt än att kritisera konservativa attityder hos många småbarnsföräldrar. Det innebär ju inte att de måste köpa en vara bara för att någon säljer den.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-12-18 20:39:00
|
Viktor |
Björn. ”Ingen affär kan i längden sälja det som ingen köper, och föräldrarna är ju vuxna människor som själva kan välja vad de ska köpa.” Det där har aldrig funkat. Vi är fruktansvärd mycket påverkade av reklamen, skulle nästan gissa att marknadsföringen styr oss.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-12-18 21:35:00
|
frågvis |
Måste du alltid följa vad reklamen visar Viktor? Det är ju synd om alla dessa töntar som alltid behöver en storbror som tänker åt dom.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-12-19 09:01:00
|
Thomas L. Aabo |
frågvis. Viktor vågar inte ens titta på TV4 av rädsla för att bli köpgalen.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-12-19 16:56:00
|
Viktor |
Svar 4, Om reklamen påverkar oss så mycket, hur kommer det sig att du fortfarande är en USA hatande kommunist efter att ha utsatts för USA imperialistisk kapitalistreklam under hela ditt liv?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-12-19 20:52:00
|
Viktor |
Svar 7, du skrev nog fel avsändare. Kul, om man skriver att reklamen påverkar oss så är man ”en USA hatande kommunist efter att ha utsatts för USA imperialistisk kapitalistreklam under hela ditt liv”, mycket imponerande och mycket, mycket intellektuellt svar! Jag häpnar som Nartin brukar säga!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-12-22 00:47:00
|
lasse thn |
Ja vad jag tycker man också bör fråga sig är...om nu inte reklam påverkar folk så varför spenderas det då så mycket pengar på reklam? Självklart påverkar reklam...direkt eller indirekt...folk att handla. Och kom inte och påstå att det bara handlar om upplysning för att folk ska kunna köpa det dom behöver...
|
|