|
Inlägg #1: Postat: 2003-12-16 10:51:00
|
|
Kia |
Låt det Irakiska folket bestämma. Det är dom som har drabbats, inte du!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-16 11:46:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Jo Macki, det ledde till att det i ett Irak, där misstro och konspirationsteorier är legio, kunde man tro på att Saddam veklogen fångats.
Bilderna var nödvändiga.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-16 16:09:00
|
|
Macki |
Varför ska man behnadla honom på samma sätt som han behandlat andra? Det är min fråga inte att man visade bilder på honom. Att förnedra honom sänker bara USA till hans nivå i mina ögon. Trots sina brott är han lika mycket människa som dig och mig.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-12-16 16:15:00
|
|
Macki till Kia |
Ah... ok men ledarna i forna Jugoslavien då? Drabbade dom dig och mig eller? Att Saddam döms i Irak handlar bara om att Bush vill döda honom vilket i mina ögon är ganska absurt. Vet inte vad du tycker??
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-12-16 18:08:00
|
|
Mike |
Bilderna behövde absolut sändas pga att Saddam efter 30 år av förtryck satt sån skräck i befolkningen att många inte vågat tro att fångats utan bevis. Av samma anledning kan hans avrättning, efter en legitim rättegång, vara terapeutiskt välgörande för Iraks befolkning i det att det innebär ett definitivt slut på ett mörkt kapitel i landets historia.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-12-16 18:11:00
|
|
Mike |
Han riskerar inte att behandlas som han behandlat andra. Han kommer att hållas vid hälsa, han kommer inte att torteras, och han kommer att få en legitim rättegång med möjlighet att försvara sig mot anklagelserna.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-12-16 20:22:00
|
|
Viktor |
Saddam är krigsfånge. Det fanns amerikanska krigsfångar som visades offentlig i TV och förnedrades. Vilken reaktion, huh! Det var mot Genevekonventionen och därför olaglig. När Saddam visades var det däremot jättebra. För mig spelar det ingen roll mördare som mördare.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-12-16 20:26:00
|
|
Viktor |
Det är väl på sin plats att angriparna som inte hade något mandat att anfalla Irak också ställs inför rätta. Undrar bara om ni är för dödstraff även i det fallet, dom har väl mördat några och 10000 irakier hitintills.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-12-16 21:47:00
|
|
Mike |
Sluta hymla Viktor och anslut dig till al Queda med en gång. Du har ju samma agenda som dem. Kanske kan du få spänna på dig lite sprängmedel och ta med dig några amerikaner in i döden.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-12-16 21:56:00
|
|
Macki |
Så du anser att hans dödsdom skulle leda Irak in på en fredligare väg ?! Ett folk som levt i ett sådant samhälle så länge känner inget annat varör inte börja med att visa dom hur den bildade människan beter sig..
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-12-16 23:12:00
|
|
Mike |
Jag talar om det som brukar kallas "closure". Så länge Saddam lever vilar hans skugga över Irak. Jag tror de är mer bildade än vad du föreställer dig. Speciellt när det gäller vad som är bäst för dem. Vill de skona hans liv är det upp till dem.
|
| |