Inlägg #1: Postat: 2003-12-15 12:37:00
|
Viktor |
Det finns ingen straff som är värst. Vad människorna vill ha är hämnd men med vedergällning straffar man ingen. Inte ens om man river förbrytaren i bitar som Alkhouri vill. Det är väl endast människorna, inte djuren, som har i sina gener ett behov av hämnd med efterföljande glädjeyttringar. Det finns människor som har lämnat bakom sig denna primitiv mänskliga beteende, jag räknar mig dit.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-15 12:38:00
|
Viktor forts. |
Det viktigaste är att veta varför brutaliteten uppstod i Irak för att hindra upprepningarna. Och när det gäller TLAs recept, total isolering, det gör människan mentalt sjuk och till slut uppfattar han ingenting, inte att det är straff i alla fall. Det är bara dom som är utanför som ropar glädjeyttringar i sitt primitiva behov av hämnd. Och nästa gång är det ytterligare några miljoner som dör.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-15 13:55:00
|
Lill |
Vi får väl se hur liberalt du resonerar om du skulle få din egen familj våldtagen och mördad! Ingen hämnd då förstår jag!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-12-15 14:04:00
|
Thomas L. Aabo |
Ingen straff som är värst?! Fråga de dömda. De håller garanterat inte med dig.
Blev Hess mentalt sjuk kanske?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-12-15 14:46:00
|
Viktor till Lill |
Om jag hade bott i Kuwait och haft en 14 årig dotter och där Shejken av Kuwait bestämde att han ska deflorera min dotter som han brukar göra på torsdagarna med unga tjejer, den pedofilen. Jag skulle säkert reagera kraftigt, kan hända skulle jag kräva kastrering. Men det går inte, 150 000 USA soldater kommer att rädda honom i demokratins namn.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-12-15 14:59:00
|
Nartin |
?????? Viktor. Borde Saddam ha fått härja fritt i Kuwait, menar du?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-12-15 15:00:00
|
Lill |
Men om du bott i Irak och din familj blivit våldtagen och mördad av Saddam och hans pack, hur skulle du känna då?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-12-15 20:32:00
|
Viktor till Lill |
Jag hade nog klarat mig för att jag brukar inte alliera mig med kapitalets diktatur. Men i Vietnam hade jag inte klarat mig, jag hade säkert blivit offer för amerikanernas massmord där.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-12-16 09:49:00
|
Macki |
Viktor; Du verkar väldigt säker på hur du reagerar i en situation som du antagligen aldrig befunnit dig i. När du säger att du lämnat ett primitivt mänskligt beteende bakom dig måste jag nog tyvärr meddela dig att det ter sig tämligen svårt så länge man fortfarande är människa.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-12-17 23:09:00
|
Sunny |
Ja Macki: Ingen av oss vet förrän vi står där. O jag har noterat att det aldrig är de man tror som reagerar med hat eller med förlåtelse. Man blir alltid överraskad.
|
|