Inlägg #1: Postat: 2003-12-11 17:52:00
|
Fredrik Vargas Friberg |
Undrar ang denna rad som du skrev "Även de demokratiska ledarna roffar åt sig, ljuger och bedrar sina undersåtar." Så hade jag om jag varit du, plockat bort ordet demokratiska, och satt dit ordet "Parlamentariska ledarna" då demokrati är något som människan fortfarande kämpar för, knappt landet Schweiz har demokrati. Håller du med Ja eller Nej. /Fredrik
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-11 20:26:00
|
Jan Schmidt |
Ramona, vad bra du kan skriva när du inte skriver om dina politiska "hjärtefrågor"! Sansat, klart och med bra flyt. Medryckande och med värme. Du fick en 4 av mig för den här och jag ger inte stjärnor ofta, ska du veta!. P.S. Läste du den gamla svenska översättningen? Den är inte särksilt bra, för Ohlmarks gillade inte "Ringen". Vi får hoppas att den nya är bättre. D.S
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-11 23:34:00
|
Sunny |
En välskriven artikel med tankeväckande innehåll. Fick själv böckerna vid ungefär samma tidpunkt som du men gav upp eftersom jag aldrig "kom in" i dem. Kanske jag,liksom du,bör ge dem en ny chans?
De finns kvar någonstans i bokhyllan.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-12-12 10:02:00
|
Thomas L. Aabo |
Tolkien såg det som att orcherna och resten av de onda symboliserade det framväxnade industrisamhället.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-12-12 10:19:00
|
Damien |
"I dessa filmer finns den idealism och den uppoffring som Florence Nightingale och Moder Teresa stod för." Trodde faktiskt att de myter som omger dessa personer för länge sedan krossats och att, framför allt, den albanska nunnans kristna grymhet avslöjats men man lär så länge man lever ;-
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-12-27 06:15:00
|
Philip |
Jag har manga ganger hort det talas och skrivas om hur illa stallt det ar i varlden, och visst ar det de, men fragan ar om det verkligen ar varre idag an for sag 300-400 ar sedan? I europa fanns det val inte ett enda demokratiskt land och storsta delen av befolkningen arbetade som slavar at eliten,
|
|