Russel Crowe-syndromet!

Inlägg #1: Postat: 2003-12-10 13:24:00
Lennart
Du glömde tonåringar både pojkar o flickor som slår ned åldringar.
Det var länge sedan jag vågade gå på fotboll eller annan plats där ungdomar håller till.
Inlägg #2: Postat: 2003-12-10 14:48:00
shalom
Det "nedärvda" hos människan eller djuren kan du aldrig komma åt. Så varför ens försöka? Vi är Guds skapelse och därför är det bara ytan som är förändringsbar.
Inlägg #3: Postat: 2003-12-10 16:18:00
åkeby
Läs den realistiska "forskningsrapporten", alltså skriften "Fotboll och Religion" av religionsvetaren Magnus Engstrand förl Proprius. Sen ser ni hela syndromet i ny dager. - Å
Inlägg #4: Postat: 2003-12-10 17:50:00
Anna Dr
Har själv varit och sett Master and Command och det är en rätt fantastisk film faktiskt. Att leva sig in i en filmhjältens roll är kanske lättare om hjälten har samma kön som en själv - men som vanligt med alla actionfilmer är oftast männen hjältarna, alltså får man hålla till godo och det kan ibland kännas lite torftigt.
Inlägg #5: Postat: 2003-12-10 17:51:00
Anna Dr
Då får man väl gå och se Tarantinos senaste istället, men där är efter vad jag förstått den kvinnliga hjälten förbannat grym. Det skulle kännas skönt med lite lagom hjälteroller för kvinnor i filmer.
Inlägg #6: Postat: 2003-12-10 18:07:00
Nitkanen
Så är det: män är jävligt intressanta. Kvinnor är skit-trista. Säg ett intressant fruntimmer!
förlåt: glömde frun Lindgren. Astrid.
Inlägg #7: Postat: 2003-12-11 09:47:00
Sunny
Intressant artikel.
Visst kan man gå till djupet o läsa om genusforskningen o gör man det blir man nästan mörkrädd.
Inlägg #8: Postat: 2003-12-11 23:24:00
Joakim Johansson
Jag tror att vi män ibland behöver något typiskt manligt att hålla fast vid i dessa tider när vår sexualitet ständigt ifrågasätts. Vi lever trots allt i en tid där vi män tvingas stå tillbaka för kvinnorna i många lägen. Personligen ser jag det enbart som något bra, men det kan nog skapa en viss oro i leden. Och då kan kanske vissa stereotypa mansideal fungera som en slags livlina så man inte helt åker vilse på det stora havet.
Inlägg #9: Postat: 2003-12-13 23:06:00
Super-Bögen
Ni snackar ert intellektuella skit.
I verkligheten är det männen som styr. Kolla FN. Kolla Hollywood. Kolla EU. Kolla Kuken! Bara män kan penetrera, äkta. Dränk er i fittilskan, fäminäster!
Laddar...