Engagera er för något större än Sagan om Ringen!

Inlägg #1: Postat: 2003-12-10 11:44:00
Robban
Däremot finns det inget som säger att man inte kan vara engegerad i kampen mot orättvisor bara för att man vill klä ut sig till ett troll. Jag ser inte motsättningen.
Inlägg #2: Postat: 2003-12-10 12:59:00
Per
ZzZzZzzzzzzzZZZZZzzzzzzzzzZZzZZzz. Du är fan värre än idioten som skrev artikeln..
Inlägg #3: Postat: 2003-12-10 13:38:00
Robban
Se, du blev också provocerad. Undrar bara varför detta ämne rör upp så många känslor hos vissa? Är inte det ganska anmärkningsvärt? Jag tycker hur som helst att det är ganska talande att så många blir rasande.
Inlägg #4: Postat: 2003-12-10 15:05:00
Biff
Robban, för att ämnet påminner om mobbing. Välj ut en grupp människor - vilken som helst - och skriv en text om hur dumma de är, så ska du se att de blir sura. Det gäller inte bara tolkienfans.
Inlägg #5: Postat: 2003-12-10 17:52:00
Mira
En gång för alla: Bara för att man blir upprörd över nånting och vill protestera,betyder det inte att man känner sig träffad!! Får man diskutera saker? Vad som är upprörande är när nån moraliserar över folk och höjer sig själv över alla andra.
Inlägg #6: Postat: 2003-12-11 11:32:00
Robban
Mira: du har alldeles rätt. Men om man, som den gode Per här, i en annan kommentar skriver "hahahahaha ... Din jävla massmördare", då är det väl helt uppenbart att vederbörande känner sig ordentligt träffad. Biff: inte är det väl mobbning bara för att någon skriver en text om en grupp personer och dess beteende? I så fall tycker jag att folk ska sluta ta åt sig så lätt.
Inlägg #7: Postat: 2003-12-11 16:00:00
Per
Ja, jag är verkligen träffad. Eftersom jag aldrig har köat till någon film, och inte sett någon ! av Sagen om ringen filmera hittils. Jag tycker bara inte om idioter... och du faller under den kategorin. Sen tyckte jag att det var lite roligt att dra till med något kraftigt, eftersom folk blir upprörda av kraftuttryck som "järnspikar" och "sjutton" här..
Inlägg #8: Postat: 2003-12-12 10:56:00
Robban
Men då verkar vi ju båda ha uppnått våra syften, nämligen att röra om i grytan och väcka debatt...
Laddar...