Religiösa, ta avstånd från er Bibel

Inlägg #1: Postat: 2003-12-08 14:07:00
Thomas L. Aabo
Just den guden som du skriver om är inte min men.
Men vi som sett och upplevt... Tycker att folk som du är lika skrattretande som du tycker vi är.
Inlägg #2: Postat: 2003-12-08 14:18:00
Joakim Johansson
Vi som sett och upplevt!? Ja Gode Gud! Säg det till alla dom miljoner som blivit dödade, lemlästade och förtryckta i din Guds namn. Jag placerar er i samma fack som dom som säger att de sett tomtar och troll och UFO och Loch Nessodjuret och Elvis Presley i Sundsvall. Skaffa dig ett liv är mitt svar. Landa på planeten Tellus.
Inlägg #3: Postat: 2003-12-08 15:29:00
Thomas L. Aabo
Hur är det med läskunnigheten egentligen? Jag skriver i svar 1 ATT DET INTE ÄR MIN GUD.
Vi som upplevt gudar ler då man läser något som ditt här.
vänta bara det kan stå en gud eller vätte runt hörnet så även du får se
Inlägg #4: Postat: 2003-12-08 17:27:00
Elin
Joakim gör det vanliga misstaget att förväxla människors ondska med religionens budskap. Det är MÄNNISKOR som dödat i guds namn, inte Gud eller Jesus som sagt åt dem att göra det. Följ Jesu kärleksbudskap i NT och världen skulle bli ett paradis!
Inlägg #5: Postat: 2003-12-08 18:09:00
Fred
Det är bra att det finns människor som Joakim som VET hur allt förhåller sig här i livet! Vi andra, som inte är så tvärsäkra över livets gåtor, vi är, som han så tolerant uttrycker det, naiva jubelidioter. Men en intellektuell gigant som han själv kan givetvis, för oss andra patetiska figurer, prestera hållbar bevisning för att inget högre väsen existerar. Ska bli intressant att ta del av!
Inlägg #6: Postat: 2003-12-08 18:50:00
Mike
Gud älskar dig, lille Joakim!
Inlägg #7: Postat: 2003-12-08 18:55:00
Joakim Johansson
Elin; din retorik låter lika övertgande som den extrema USA-högerns, det är inte vapen som dödar..! Skrattretande.
Fred; den där löjliga omvända bevisbördan är så fånig. Bevisa att Gud finns! Gör det snälla lilla du!
Mike; jag föredrar att bli älskad av människor som finns framför en påhittad Gud som inte bryr sig.
Inlägg #8: Postat: 2003-12-08 20:31:00
John
Titta, Joakim "mentalfallet" Johansson har synpunkter på Gud också! Mannen som vet bäst och naturligtvis själv står över Gud, Jesus, Allah och liknande trams. Om du fortfarande har några hjärnceller kvar i din febriga hjärna så kan du väl gå ner till närmaste moske och predika Allahs död och tala om för dom vilka jubelidioter dom är! Men det vågar du inte,din jävla ynkrygg!
Inlägg #9: Postat: 2003-12-09 18:53:00
Joakim Johansson
Jag gillar att du kallar mig mentalfall, det är rätt roligt faktiskt. Hehehehe. Härligt när folk blir arga!
Inlägg #10: Postat: 2003-12-10 14:31:00
Gun
Om du bara är ute efter att reta upp folk tycker jag du ska ägna din fritid åt något annat istället. Hittills har jag bara läst förvirrad idioti från dig så du har uppenbarligen ingenting att ge någon annan heller. Så försvinn härifrån, tack, och kom inte tillbaka!
Inlägg #11: Postat: 2003-12-10 15:07:00
Joakim Johansson
Tänk vad många det är som vill begränsa yttrandefriheten i det här landet. Så fort man inte håller sig inom dom ramar som finns eller uppträder som "vissa" vill så ska man hålla tyst och försvinna! Låt mig därför säga så här; jag tänker utnyttja min grundlagsskyddade uttrandefrihet så mycket jag vill. Och jag är GLAD att sådana som du inte har något att säga till om i den frågan!
Inlägg #12: Postat: 2003-12-10 15:11:00
Joakim Johansson
För övrigt lever vi i ett fantastiskt fritt land där jag som medborgare tack och lov kan säga mitt hjärtas mening om religionen.
Att säga att Gud finns är helt okej, det får man utan vidare göra i TV, radio, tidningar och vart helst man vill. Motsatsen är dock inte lika okej. Men låt mig då avslöja att var enda gång jag hör någon tacka Gud för ditten och datten mår jag dåligt. Det är en förolämpning mot mänskligheten.
Inlägg #13: Postat: 2003-12-10 15:21:00
Eva
Visst får du utnyttja din yttrandefrihet, men du har ju ingenting vettigt att meddela, annat än slagord, vänsterfloskler och invektiv. Så skriv gärna ner dina förvirrade "tankar" men låt oss slippa se dom publicerade! Inte minst för din egen skull.
Inlägg #14: Postat: 2003-12-10 18:47:00
Joakim Johansson
Ja Herre Gud, för att använda ett passande uttryck i sammanhanget. Där kom det igen. Helt plötsligt blir man anklagad för att vara vänster!? Jag är ingen vänsteranhängare, har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Det är konstigt vad snabbt man blir placerad i lämpligt fack. Man kan alltså inte kritisera religionen om man är höger då? Inskränktheten var större än jag trodde!
Inlägg #15: Postat: 2003-12-11 09:00:00
Peter
Du behöver inte tro själv men du ska respektera människors tro! Man hånar inte en annan människas tro!
Inlägg #16: Postat: 2003-12-12 15:35:00
Joakim Johansson
Jag tar mig den stora friheten att håna allt som är ett hot mot mänskligheten, och det är i synnerhet religionen. Se dig omkring hur det ser ut i vår kära värld pga alla dessa religioner. Inget har ställt till med så mycket lidande, död och elände som religionen. Jag känner ingen som helst respekt för sådant.
Inlägg #17: Postat: 2003-12-12 15:48:00
Peter
Klandra inte religionen, klandra människorna! Om bara människorna kunde följa religionens budskap och uppförandekodex så skulle världen se bättre ut. Det är inte Gud som ställer till med lidande och elände. Det klarar människorna av alldeles själva!
Laddar...