|
Inlägg #1: Postat: 2003-12-08 09:31:00
|
|
Damien |
Elin. Att separera GT och NT är ungefär lika begåvat som att påstå att kvinnor kan bli "halvt gravida". NT innehåller lika mycket idioti och slavtänkande som GT.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-08 11:11:00
|
|
Elin |
Då har du inte läst den!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-09 12:10:00
|
|
Damien |
Elin, ditt lilla korkade får, klart jag har läst den och därigenom så vet jag att dina patetiska försök att separera dem enbart är ett försök att skyla över de judeo-kristna brotten mot mänskligheten. Men jag förlåter dig, ty du vet icke vad du gör :-
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-12-10 14:25:00
|
|
Elin |
"Ditt lilla korkade får" ! Jojo, det säger en hel del om den som skriver! Då kan jag tala om för dig
att betydligt mindre "korkade" personer än jag tror på en högre makt t ex nobelpristagare, vetenskapsmän, kulturpersonligheter, forskare osv. Men du "vet" naturligtvis att ingen Gud finns. Snacka om hybris!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-12-10 16:48:00
|
|
Jan Schmidt |
Jag tycker att skillnaden mellan Gamla och Nya Testamenterna är påtaglig! Så påtaglig att jag inte förstår att GT ingår i den kristna bibeln jo, det förstår jag, det har historiska orsaker förmodligen, mer än religiösa. Även om NT också innehåller en hel del dumheter, Pauli brev i stora stycken t ex. Men om man ska förstå det kristna budskapet, ska man nog läsa NT som om GT inte fanns.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-12-10 19:24:00
|
|
Elin |
Just det, Jan.Du har rätt. Försök få Damien att fatta det också!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-12-11 11:54:00
|
|
Damien |
Naturligtvis så finns "gud, eller hur Elin? Han visar ju sin godhet varje dag, eller hur?
Sen så vore det ju enkelt om man skulle följa rådet från Elin och Jan och strunta i verkligheten. Skrattretande!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-12-11 15:23:00
|
|
Elin |
Det är inte Gud som ska visa sin godhet varje dag, det är människorna. Det är människor som gör dig ont, Damien, inte Gud. Följ Jesus och världen skulle bli god!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-12-11 21:09:00
|
|
Magdalena |
Undrar bara hur man kan säga att det inte går att separera GT och NT? Med tanke på att judarnas enbart använder sig av GT? Hur klarar dem det om de inte kan separeras? Förresten har jag för mig att min konfirmationspräst lite förenklat sa till oss att GT var judarnas bibel och NT de kristnas.. Som jag säger, lite förenklat eftersom han fattade att ett gäng fjortisar inte är så där överdrivet intresserade...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-12-12 11:29:00
|
|
agge |
Då är det judarna Damien bör angripa värst men det vågar han inte. Det är ofarligast att angripa svenska kristna!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-12-12 12:28:00
|
|
Damien |
Vågar jag inte angripa den judiska tron? Hur är det med fattningsförmågan agge? Vilka tror du jag menar med de judeo-kristna? Erkänner att jag inte har ägnat mig åt attacker på div. buddistiska, hinduistiska och shintoistiska varianter men jag lovar att bättra mig :- För övrigt är det kul att läsa att de kristna fåren tycker att att GT & NT är helt olika publikationer och inte har med varandra att göra. Ni är och kommer troligtvis att förbli lurade, patetiska slavar.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-12-12 15:53:00
|
|
agge |
Damien. Kila gärna ner till mosken sedan och tala om för dom vilka patetiska idioter dom är! Men det lär vi aldrig få se!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-12-12 20:18:00
|
|
Jan Schmidt |
Nej, Damien, jag tycker inte att du ska strunta i verkligheten. Men du kan med gott samvete strunta i Gamla Testamentet, det gör jag och jag lever förhållandevis lycklig. Förmodligen bör du strunta i att läsa Bibeln helt och hållet, den verkar bara göra dig upprörd. Varför utsätta sig för saker man inte gillar om man inte måste?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-12-12 23:56:00
|
|
Damien |
Hänger du på, agge?
|
| |