Engagera er för något större än Sagan om Ringen!

Inlägg #1: Postat: 2003-12-06 22:03:00
Björn
Om de nu innerst inne verkligen tror det. Jag misstänker att det egentligen handlar om att försöka inbilla sig själv att man gör något åt problemen och på så sätt försöka lura sig själv att man är lite finare och bättre än andra.
Inlägg #2: Postat: 2003-12-06 23:29:00
Per
Man får ju slåss också, och det är inte det sämsta
Inlägg #3: Postat: 2003-12-07 08:50:00
Jan Schmidt
Antikrigsdemonstrationen den 15 februari hade en viss effekt på regeringen... Man ska ju inte inbilla sig att resultaten blir stora och genomgripande, men många bäckar små, liksom... I en värld där makthavare blir alltmer fjärmade från dem de har makt över , är demonstratione ETT sätt att visa vad folk tycker.
Era argument låter som dåliga ursäkter för att man är för lat för att demonstrera!
Inlägg #4: Postat: 2003-12-07 12:21:00
!
Vad sa du? För smart för att demonstrera, jo, det kan jag nog hålla med om.
Inlägg #5: Postat: 2003-12-07 15:45:00
Biff
Det har gått inflation i demonstrationer... jag menar, det är ju minst en demonstration om dagen på plattan i sthlm. Hur många är det inte då i hela Sverige? Folk demonstrerar ju tom mot demonstrationer ibland! Det är inga "bäckar små", det är en stor bubbelpool där srömmarna far kors och tvärs!
Inlägg #6: Postat: 2003-12-09 21:14:00
Mira
Demonstrationer är väl ett utmärkt sätt att protestera mot sånt man tycker är fel? Och även om man inte förändrar något så tycker jag det är viktigt att visa att man inte ställer upp på allt utan vidare. Det är enkelt, bara att ta sig ut, och det ger en stor gemenskap. Bättre än att skriva massa artiklar? Alla är ju inte belönade med skrivandets gåva.
Inlägg #7: Postat: 2003-12-10 14:33:00
Olof Öberg
Demonstrationer är massiva grupprunkanden. I bästa fall så har man deltagit i någon demonstration som barnbarnen får läsa om och så kan man stolt påpeka att man minsann var där. Se bara på alla Reclaim-demonstrationer. Det politiska är så pass tråkigt att de tvingas anordna en fest istället för att locka folk. De som stod i filmköerna hade dock inga illusioner att man förändrade världen. Jag köade några timmar för att få bra platser på en senare visning.
Laddar...