Engagera er för något större än Sagan om Ringen!

Inlägg #1: Postat: 2003-12-05 20:13:00
Biff
Skulle de umgås med pantade vänsterfjantar som tvättar håret i diskmedel och skapar sig en politisk identitet för att de varit mobbade i högstadiet och måste hävda sig? Du pratar om meningslöshet, menar att allt som inte är politiskt är meningslöst. Sådan okläckt vänsterjargong! "Inget ställningstagande är också ett ställningstagande"? Larv! Citatet är bara ett sätt för samhällsvetare att få känna sig bättre än andra.
Inlägg #2: Postat: 2003-12-05 20:14:00
Biff
Om du tycker att ditt liv blir meningslöst om du inte ställer dig upp och beklagar rasism, förtryck, fattigdom, Coca Cola och alla andra problem som du anser finns, så gör det. Men kom inte hit med nåt jävla moraliserande över en massa okända människor som du tycker är korkade pga att de inte gör som du vill! Håll dig till insändarsidan i Metro eller nåt med sådana amatörtexter om du vill intala dig att du är politiskt insatt, så kan du känna dig viktig för detta i brist på annat. God kväll!
Inlägg #3: Postat: 2003-12-05 20:40:00
Niklas
Biff, reagerade också på artikeln och tyckte den var väldigt onyanserad och bristfällig, generaliseringarna var alldeles för grova och förståelsen för människor som fungerar på ett annorlunda sätt begränsad. Därutöver missar Lindqvist helt och hållet konst och olika förnöjelsers betydelse för själen eller vad man än vill kalla det. Jag tror Lindqvist lyckades trampa många människor ordentligt på tårna, men frågan är om inte du lyckas ännu bättre i dina kommentarer...
Inlägg #4: Postat: 2003-12-05 22:08:00
carin c
kan nog instämma i Niklas sista rad... Varför skulle inte en som tältar efter en biljett ha politiska åsikter till vänster?? Måste erkänna att jag inte förstår logiken i Biff resonemang..
Inlägg #5: Postat: 2003-12-05 23:15:00
Jan E
Ett litet råd till Biff: Ta det lugnt, det är inte nyttigt att hetsa upp sig så. För debatten på en anständig nivå.
Ta till det grova artilleriet när det verkligen behövs.
Inlägg #6: Postat: 2003-12-06 02:49:00
Biff
Niklas sista meningen Naturligtvis, det var tanken... Carin C, mitt resonemang grundar sig på ologik, generaliseringar och fördomar. Jag ville ge igen med samma mynt... Jan E, kallar du det där grovt artelleri?
Inlägg #7: Postat: 2003-12-06 20:36:00
Malin Michea
En eloge till Biff. Det där var faktiskt roligt skrivet.
Laddar...