För många går julen i svart

Den här tråden diskuterar artikeln För många går julen i svart.
Inlägg #1: Postat: 2003-12-02 11:25:00
adamsson
Se också Kyreus artikel.....
Inlägg #2: Postat: 2003-12-02 13:25:00
Viktor
Varför? Varför måste så många söka glädjen hos anden i flaskan? Svar: Verkligheten har ingenting att bjuda! Verkligheten har tagit bort drömmar och visioner och erbjudit tomhet istället! Vem är verkligheten? För mig är den, den hårda marknadsekonomin med sådana som ABB- och Skandiadirektörerna i spetsen! För oss som har klarat sig undan, än så länge, är du Jessiga en förebild!
Inlägg #3: Postat: 2003-12-02 13:39:00
ambjörn
Julen är en stor plåga och utdraget hyckleri. Jag lider sedan första satans julskyltningen kommit upp. Istället för att vara vad den skulle vara en kärleksmanifestation är det ett enda stort jävla ha-ha och ett sieg heil till den sanslösa konsumtionshysterin och slösarkapitalismen som FAKTISKT förstör miljön. Tänk på alla skitplastsaker som kommer vara sönder på juldagen bara. Vill ni ge en julklapp? Ge en hemlös en hundring, skaffa en fadder eller något dylikt.
Inlägg #4: Postat: 2003-12-02 14:37:00
lasse wallden
viktigt, viktigt!!
Inlägg #5: Postat: 2003-12-03 18:22:00
Mike
Sorgesamt är det. Själv blir jag snäll och god och glad mot både "barn och blomma" när jag får min julsup.
Inlägg #6: Postat: 2003-12-03 22:36:00
Jolin
Jul tvingas umgås med folk man inte alls vill umgås med ångest alkohol. Enkel matematik. Mitt nya trick för att slippa umgås med jobbiga släktingar och annat löst folk på julafton är att supa mig odräglig. Då brukar ingen tvinga mig att stanna, utan jag får göra reträtt. Det är julen som är tragisk, inte alkoholkonsumtionen.
Inlägg #7: Postat: 2004-01-05 13:29:00
Sunny
Bra skrivet Jessica.

Man behöver inte få blåmärke på kroppen eller vara fysiskt missshandlad: man mår så in i helvete dåligt åndå när den vuxne bara "försvinner."
Laddar...