När ska kvinnorna få nog?

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-12-03 00:25:00
trött
Inte alls i samma utsträckning som "mäns våld mot kvinnor" paranoia som man kan se affischer på stan och i tunnelbana finansierade med skattepengar. Som om det är bara grupp män som besitter våldsinstinkter. Sånt kallar jag för ensidigt hatpropaganda.
Inlägg #22: Postat: 2003-12-04 11:44:00
Chris.X - ännu tröttare
Sant. Att säga "Mäns våld mot kvinnor" är ungefär samma sak som att säga "kvinnors våld mot nyfödda". Tänk om man skulle göra stora affischer med texten "Vi måste få ett slut på förlossningspsykoserna och barnamördandet!". Sedan när majoriteten kvinnor tar illla upp och blir förbannade, ursäktar man sig med att; "Jamen, du förstår väl att jag menar inte ALLA kvinnor. Men förresten, du verkade juh ta åt dig..."

Intelligent? Nej. Idiotiskt och korkat, ja. Precis som dagens anti-man-propaganda.
Inlägg #23: Postat: 2003-12-04 11:50:00
Chris.X
Jan E: "En utvecklingsstörd kan ju inse att det inte gäller ALLA män."

Sant, men är det på ren svenska så jävla svårt att säga "Våldsverkares brott mot kvinnor", eller "Idioters våld mot kvinnor" eller "våldtäktsmäns våld mot kvinnor" om man nödvändigtvis vill könsbestämma någon.

Varför kan man inte säga det från början? Är det verkligen så jävla svårt? Måste man säga "mäns våld" utan att ange hur många män det rör sig om? d.v.s 0,1.
Inlägg #24: Postat: 2003-12-04 11:54:00
Chris.X - igen
Att hela tiden tillskriva "män", lite diffust som våldsverkare, medvetet eller omedvetet är fel, fegt och lågt. När jag som man sedan blir arg för att feminster ser kopplingen manvåldsverkare när kopplingen snarare är komplett idiotvåldsverkare blir JAG förbannad. Trots att jag har mycket mera gemensamt med de flesta kvinnor, än med dessa idioter våldsverkare benämns de och jag kort och gott som, män. Punkt.
Inlägg #25: Postat: 2003-12-04 11:56:00
Chris.X
Jan E: börjar aktiviteten komma igång mellan öronen? Eller måste jag förklara ännu tydligare? Är det okej att säga "kvinnors barnmisshandel", eller "kvinnors oförmåga att köra bil", och sedan ursäkta sig med att "det var juh bara en liiiten del jag menade. Dessutom finns det juh män som oxå misshandlar barn och kör illa... Hänger du med?
Inlägg #26: Postat: 2003-12-04 21:44:00
Jan E
Till Chris.X: 1. Finns det en ”anti-man-propaganda” idag som är värd att ta på allvar? Svar: Nej. Det finns manshat som utövas av tokfeminister och som märkligt nog redovisas i andra kommentarfält - trots att ursprungsartikeln inte på något sätt för fram en manshatarattityd. Men det är inte denna typ av feminism som vi diskuterar. 2. JAG blir inte upprörd över uttryck som ”mäns våld mot kvinnor”. Varför? Svar: Jag känner mig inte påhoppad och jag känner mig inte som en presumtiv våldsverkare.
Inlägg #27: Postat: 2003-12-04 21:44:00
Jan E
Till Chris.X: 2. Jag känner ändå som samhällsmedborgare och som man - och därmed tillhörande ett kön som alltid har varit normen i samhället - ett ansvar för att kvinnor drabbas av våld och våldtäkter. Och jag har tillräckligt med fantasi för att tåla att man i en debattartikel gör vissa generaliseringar. Själv kallar jag mig dock inte feminist, men jag har inga problem med de krav som sansade feminister ställer på män.
Inlägg #28: Postat: 2003-12-04 21:45:00
Jan E
Till Chris.X: 3. Du med flera andra provocerade personer hänger hela tiden upp er på vilka ord och uttryck som används istället för att tala om det sakfrågan gäller, d.v.s. våld mot kvinnor. Ingen av oss som försvarat Annas artikel har såvitt jag sett sagt ett ord om att annat våld än kvinnovåld är ointressant att diskutera.
Inlägg #29: Postat: 2003-12-04 21:45:00
Jan E
Till Chris.X: 4. Du kanske inte har märkt det, men du gör dig också skyldig till en våldsam generalisering genom att säga ”feminister ser kopplingen manvåldsverkare”. Jaha, gör alla feminister det? Varför skriver du inte VISSA feminister? Är det kanske så att du vill dra alla feminister över en kam? Aj aj aj, mycket inkonsekvent i så fall.
Inlägg #30: Postat: 2003-12-04 21:46:00
Jan E
Till Chris.X: 5. Märkligt att du angriper mig som väl ändå får anses rätt balanserad och låter ”debattörer” som gör nazistjämförelser och talar om ”Anna som hatspridare” eller ”kvinnomisshandeln som har varit på tapeten” komma undan. Man kan av detta göra vissa antaganden om vad du tycker är viktigt.
Inlägg #31: Postat: 2003-12-04 21:46:00
Jan E
Till Chris.X: 6. Har du tagit lektioner av Jan O Karlsson. Han brukar ha samma översittarattityd som du, typ ”ska jag ta det en gång till och kanske lite långsammare”. Sådant biter dock inte på mig, enär den attityden alltid slår tillbaka på avsändaren. Slutsats: Du imponerar inte det minsta med din spelade ”jag är kränkt”-attityd.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...