När ska kvinnorna få nog?

Inlägg #1: Postat: 2003-11-30 01:00:00
antifeminist
Därför att feministiskt tjafs är alltid ensidigt och leder aldrig nåt vart utan bara handlar om generaliseringar och kollektiva anklagelser mot män som grupp. Att kvinnor slår män i minst lika mycket utsträckning tas aldrig upp av feministiskt dravel.
Inlägg #2: Postat: 2003-11-30 10:10:00
k
Ja, just sånt som du just skrev, menar jag, därför blir "feminister" en grupp, bara det att man kan tycka nåt som "kvinnor slår män i minst lika mycket utsträckning...." Vilken värld lever du i?
Inlägg #3: Postat: 2003-11-30 14:00:00
antifeminist
JA feminister ÄR en grupp som har valt en hatideologi, med enda syftet att skapa tillräckligt med hat mot en grupp som råkade födas till män. Och jag lever här och nu.
Inlägg #4: Postat: 2003-12-01 10:12:00
Yanni
Så om tillräckligt många kvinnor slår män blir det ok att män slår kvinnor? Är det så du menar af? jag förmodar dock att du aktivt arbetar mot våld mot män. Eller? Det är nämligen en bra grej. För en kille som får stryk kanske går hem och spöar frugan i ren frustration... En tanke bara...
Inlägg #5: Postat: 2003-12-04 12:17:00
Chris.X
Yanni: Självklart är antifeminister mot ALLT våld! När feminister skriver om våld mot kvinnor m.m förväntar de sig att alla ska förstå att de minsann tycker illa om allt våld. Men när vissa män påpekar att våld även förekommer mot män, då tror många feminster att man BARA riktar sig mot mansvåld. Varför?
Inlägg #6: Postat: 2003-12-04 12:19:00
Chris.X
Hur kan man i ena stunden räkna med att "mäns våld mot kvinnor" betyder "våldsverkares våld mot kvinnor", och sedan i andra stunden reagera på "kvinnors våld mot män" precis på samma sätt som många män gör i motsatt diskussion.
Inlägg #7: Postat: 2003-12-04 12:21:00
Chrix.X
När någon kallar sig feminist och belyser "kvinnoproblem" tar denna för självklart att alla ska förstå att man minsann är mot alla problem, men kvinnornas är viktigast. Man kan för sitt liv inte förstå folk som kallar en manshatare. Men om någon kallar sig antifeminist, så skriker feministen kvinnohatare, rakt ut. Regerar på exakt samma sätt. Hur är det möjligt?
Inlägg #8: Postat: 2003-12-04 12:25:00
Chris.X
Länk: man2man.themenscenter.com

Om "kvinnors våld mot män". Förresten Yanni, tycker du det är okej att säga "kvinnors våld mot män"? Det tycker inte jag.
Laddar...