|
Inlägg #1: Postat: 2003-11-28 14:22:00
|
|
mikael v |
men guuuuuuuuuuud va bra! ;
---
allvarligt: rövslickeri slickar jag din så räknar jag med att du slickar min lite senare är emellanåt fanimej lika enerverande som påhopp.
---
lathunden var utmärkt å användbar, ska skriva ut den, tror den kan funkar bra när man läser igenom, bearbetar sina egna texter, är sin egen kritiker.
---
jaha, nu ska jag till göteborg. hej!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-11-28 14:36:00
|
|
Anna Dr |
Välskriven och väldisponerad text A-C! Bra rubrik. med lathund. Tänkvärd.
Skitbra med andra ord...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-28 15:43:00
|
|
Anna C |
Äntligen kommer en artikel om konstruktiv kritik.
Det är precis det här som jag och säkert många andra här? sitter och funderar på.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-28 15:45:00
|
|
Thom |
"Den intellektuelles" tankegångar har äntligen fått ett visst genomslag. Bra! Detta kommer, om det tas på allvar, att skärpa skribenterna och och göra texterna intressantare! Rövslickeri är bara degenererande.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-28 17:03:00
|
|
Catherine |
Jag ställer mig frågande till när någon gett kritik har den då missuppfattats eller gjort ned någon annan? Jag har aldrig sett det! Däremot väldigt dumma kommentar, alltså ingen kritik utan bara massa larv om att skribenterna inte kan ta kritik. Har dessa någonsin försökt ge konstruktiv kritik, och blivit tillintetgjorda för det? Har inte sett det heller.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-11-28 22:46:00
|
|
rice |
Det slickas mycket stjärt på Sourze!!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-11-28 23:17:00
|
|
Sunny |
Tänkvärd o välskriven med en praktisk liten lathund som nog kan bli till glädje.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-11-29 10:55:00
|
|
sten |
Fint med en lathund som nog kan användas för annat än poesi också.Kanske inte många vet att undervisningen på våra "författarskolor till största delen handlar om att lära sig konstruktivt kritisera andras texter för att därigenom till slut kunna analysera sina egna och hitta sitt rätta språk. Många sitter nu bara och väntar på beröm
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-11-29 11:54:00
|
|
connyp |
Har detta varit en debatt här på Sourze? Är jag inblandad? Vilka ingår i poesimaffian? Det låter ganska otäckt, tycker jag... tack för en bra text.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-11-29 12:40:00
|
|
Karin Dahlin |
Den här artikeln är bara så bra, den kan vara till stor hjälp tror jag, hoppas alla som skriver här läser den, för jag håller fullständigt med dig.
MVH Karin Dahli
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-11-29 15:20:00
|
|
sten |
Frånvaron av kommentarer är det värsta Om någon av elakingarna skrivit något så är det åtminstone en som läst texten och reagerat. Sen vill man ju gärna att de ska fundera mer vad som är fel eller bra
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-11-29 16:29:00
|
|
Trygve |
"Varning!!! XX gillade "dikten". Då måste den vara riktigt usel!" Det var denna kommentar på Cathrines dikt "Sexmissbruk23/11" som startade debatten om poesimaffia och rövslickeri. En nyttig och viktig debatt med många åsikter. Och just därför är det viktigt att ta reda på hur det började...och sen kasta sig över datorn och tycka till. ;
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-11-30 17:07:00
|
|
Dan, kritiker |
Standarden på den lyrik som presteras på Sourze är låg, hur man än ser på det! De ömstjärtade primadonnorna som skriver här i sandlådan skulle må mycket bra av en sansad och uppbyggelig kritik. För sitt eget bästa! Hoppas verkligen att de nu äntligen inser detta!
|
| |