|
Inlägg #1: Postat: 2003-11-24 09:57:00
|
|
Jena |
Håller med. Det är bättre att lägga värdefull tid på att läsa och kommentera artiklar om eländet. Sen kan man ju alltid påpeka, lite så där narcissistiskt, att man minsann inte tittar på sån där vulgär smörja.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-11-24 10:21:00
|
|
Anna Li |
Robinson är ett helt underbart program som kan lära oss mer om samhället och världen än vad "debatt" och "aktuellt" lyckas med på 100 gånger så lång tid. Om man tänker och diskuterar kring det man ser.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-24 11:50:00
|
|
Jan E |
Nej, vi lär oss inget viktigt av att se dessa tragiska figurer vända ut och in på sig själva. Det programmet möjligen lär oss är att folk gör vad som helst för pengar och för att uppnå kändisskap, men visste vi inte redan det? Det jag tvingat mig att se för att kunna uttala mig är både obehagligt, löjligt och förvånansvärt tråkigt. Det klättras, det grälas, det äts, det baktalas och det fullkomligt hoppar dumheter ur käftarna på flera deltagare.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-24 11:51:00
|
|
Jan E |
Forts. Intelligenta samtal tycks vara helt förbjudna och bitvis är det rent pinsamt som när en ratad deltagare anstränger sig för att hålla gråten tillbaka. En trist följdeffekt är också att programmet genererar spaltmetrar av fördummande smörja i kvällstabloiderna, med omröstningar och lägesrapporter om vem som har varit taskig mot vem, etc, etc. Händelseutvecklingen anses till och med så viktig att det krävs stora rubriker på löpen. Vart är vi på väg!?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-24 15:41:00
|
|
KD svar på 2 |
Jadu, det där var en kommentar värdig Mona Sahlin.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-11-26 09:31:00
|
|
! |
Svar på 2, "Om man tänker..." tillåt mig skratta.
|
| |