|
Inlägg #1: Postat: 2003-11-22 18:30:00
|
|
Johannes Jakobsson |
Jag har för mig att runt 200000 Irakier dog i senaste kriget. Förmodligen mer dock..
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-11-22 21:38:00
|
|
Jack |
Visst, Jolin det vore ju bättre att ingen gör någoting mot Al Quaida, talibanerna, Saddam Hussein och andra massmördare. Och vad synd att USA ingrep i 2: världskriget och krossade nazismen! Ryggradslösa människor som du själv och Johannes J. skulle ju aldrig lyfta ett finger för att hjälpa till, bara försöka rädda sitt eget skinn. Ynkligt! Och förlustsiffran från senaste kriget, JJ, har du fått den direkt från Saddam, eller?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-22 22:14:00
|
|
Johannes Jakobsson |
Jack, jag vet inte vad du är för en person men jag tycker inte att dina förolämpningar hör hemma i en diskussion. Om du är intresserad av att läsa om förlusterna i senaste kriget klarar du säkert att ta fram dem själv genom att leta lite på nätet. Mvh /Johannes
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-22 22:25:00
|
|
Jack |
Vad jag är för person behöver du lyckligtvis inte bry dig om. Och vad som hör hemma i mina inlägg betämmer jag också lyckligtvis själv. Och vad förlustsiffrorna anbelangar har jag mycket riktigt kollat på nätet, på trovärdiga sajter, och fått reda på att dina siffror är fullständigt uppåt väggarna felaktiga!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-22 22:43:00
|
|
Johannes Jakobsson |
Sorry. Det ska stå första kriget, inte senaste.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-11-23 10:11:00
|
|
Jan Schmidt |
Jack, en ung man hjälpte mig över gatan häromdagen. När vi kommit över på andra trottoaren gick ham fram till en äldre dam, slog ner henne och snodde hennes handväska. Men jag kan inte tycka att han bar sig illa åt, för han hjälpte ju mig, eller hur..?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-11-23 12:32:00
|
|
Jack |
En sk haltande jämförelse, Jan! Men det vore ju väldigt bra om du kunde tala om hur vi ska lösa problemen med massmördande diktatorer, terrorism och islamsk fundamentalism i världen innan vi alla är sprängda i luften!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-11-23 13:45:00
|
|
W |
Jag fattar inte hur svenskar och västerlänningar i allmänhet kan FÖRSVARA muslimska fundamentalister. Hur är man funtad i huvudet då? GWB är en idiot men det gör inte att självmordsbomberi och terrorism kan försvaras.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-11-23 17:41:00
|
|
Jolin |
Jag har INTE försvarat några terrorister överhuvudtaget. Däremot har jag antytt att skendemokrati på sätt och vis är mer skrämmande än diktatur.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-11-23 17:43:00
|
|
Jolin |
Ingen som funderat över vad det var som plötsligt fick Bush att ändra sig angående sin gamle polare Hussein, och sådär rakt av kalla honom ett hot?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-11-23 19:14:00
|
|
Jack |
Sådana som Jolin ägnar stor energi åt att kritisera demokratierna för div brister men aldrig förtryckande diktaturer för att dom är diktaturer och ickedemokratiska. Vad är bäst, Jolin, en demokrati med ev brister eller en fulländad diktatur?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-11-23 20:42:00
|
|
Jolin |
Säkert en demokrati med brister. Men, om ett riktigt rikspucko lyckas bli statsminister i Sverige, så ska man alltså enligt din logik tänka "Ja ja, det är ju inte Saddam iaf"...
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-11-23 20:49:00
|
|
Jack |
I en demokrati kan man inte bara välja sina företrädare, man kan också välja bort dom. Saddam, däremot, kunde ingen välja bort!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-11-23 21:02:00
|
|
Jolin |
Inte om de mutat allt och alla...
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-11-23 21:14:00
|
|
Jack |
Förstår inte riktigt svaret. Skulle alla demokratins företrädare i alla demokratiska länder vara mutade eller själva mutat? Det skulle i så fall bli en helvetes massa mutor att betala ut med tanke på folkmängden i länderna ifråga!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-11-26 13:53:00
|
|
Ramona Danlèn |
Om man föds in i en demokrati som Jolin tycks gjort tycks alltid historien som byggde demokratin vara ointressant. Synd! Allt har en följ och en följfråga. Har du sett hur en diktatur fungerar i verkligheten? Jag har. Har du träffat människor som flytt diktatur? Jag har. Livet lär oss så också dig Jolin förhoppningsvis.
|
| |