Västerländsk civilisation och Islam

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2003-11-23 14:22:00
Anna C
Var exakt en av mina reaktioner också. Exakt VAD är det som gör USA så demokratiskt? Vad grundar du det på?
Inlägg #2: Postat: 2003-11-23 15:30:00
kicki
Tom Al Gore erkänner att Bush vann valet, efter omräkning av rösterna. Men Jolin vet förstås bättre. Demokrati allmän och lika rösträtt bl a. Uppfyller USA med råge. Men det är klart, Anna och Jolin, Nordkorea och Kuba är ju definitivt större demokratiska paradis än t ex USA! Och bombar hejvilt tycks det ju vara andra än USA som gör. Fråga turkarna t ex!
Inlägg #3: Postat: 2003-11-23 17:25:00
Niklas
Du borde läsa på lite bättre om presidentvalet 2000 kicki, jag vill inte påstå att jag besitter den absoluta sanningen, men Bush kallas inte Floridapresidenten för intet... Sedan har jag varken hört Anna eller Jolin påstå att Nordkorea eller Kuba är större demokratier än USA. Fy skäms på dig, inte anklaga sina debattmotståndare för åsikter de inte gett det minsta uttryck för.
Inlägg #4: Postat: 2003-11-23 19:20:00
kicki
Faktum kvarstår: efter omräkning av samtliga röster vann G.B. det amerikanska presidentvalet. Knappt men ändå klart. Kolla gärna på nätet för vidare fakta!
Inlägg #5: Postat: 2003-11-23 19:28:00
kicki
Nej Niklas, det har dom inte gett uttryck för och du kommer heller aldrig att få höra dom ge uttryck för minsta kritik av dessa blodiga diktaturer. Däremot har dom desto mer kritik att rikta mot den amerikanska och västerländska demokratin. Kvalificerat hyckleri och fanatisk enögdhet kallas sådant i dagligt tal!
Inlägg #6: Postat: 2003-11-23 20:52:00
Niklas
Ibland, men ytterst, ytterst sällan måste jag räkna till tio för att samla mig. Jag hoppas du bara är ute efter att provocera, Kicki. Jag vet inte hur det ligger till med Jolin, men vad Anna beträffar är dina ord ingenting annat än dravel. Tycker mer det verkar som du är den enögde fanatikern som kommer med sådana förolämpningar till någon som vågar rikta kritik mot den västerländska, eller i det här fallet, amerikanska demokratin. Världen är inte så svart eller vit som du kanske tycks tro.
Inlägg #7: Postat: 2003-11-23 20:54:00
Niklas
Enligt vad jag minns fick Al Gore drygt 500 000 röster mer än Bush, jag kommer dock inte ihåg den exakta siffran i huvudet. Att Bush trots allt kunde installeras som president beror på elektorssystemet, men hur det fungerar är du antagligen på det klara med så jag behöver inte gå in i detalj på det. Det finns vidare en mängd intressanta händelser som föregick valet vilka borde väcka tvivel om riktigheten i valets utfall.
Inlägg #8: Postat: 2003-11-23 21:45:00
Jolin
Ja jävlar ja. Att alla som är det minsta kritiska till Bush är kommunister är väl en absolut sanning vid det här laget. Go kicki!
Inlägg #9: Postat: 2003-11-23 21:45:00
kicki
Kul att jag lyckades göra dig upprörd. Det händer tyvärr inte så ofta. Anna kan jag bara bedöma efter hennes enfaldiga inlägg ovan men jag accepterar att du går i god för henne. Nej, världen är verkligen inte svart/vit men det är just så USA-hatargänget har delat in den. Det finns många vidriga regimer att kritisera ute i världen men dom västerländska demokratiena tillhör inte dessa.
Inlägg #10: Postat: 2003-11-23 21:51:00
kicki
Vill ni vara det minsta trovärdiga bör ni ägna er energi åt dom regimer som är värda mest fördömmanden, inte dom som är värda minst!
Inlägg #11: Postat: 2003-11-23 21:55:00
kicki
Ja Niklas, USA har ett elektorssystem och i enlighet med detta blev G.B. helt korrekt vald till president.
Inlägg #12: Postat: 2003-11-23 22:00:00
Peter
Jolin. Märker du inte att folk sopar banan med dig. I den här debatten är du en superlooser!!!
Inlägg #13: Postat: 2003-11-23 22:02:00
Anna C
Vad är det som är så enfaldigt med att nudra varför USA är så himla demokratiskt? Bästa Kicki. Detta är ingen kritik utan endast en nyfiken undran.
Inlägg #14: Postat: 2003-11-23 22:13:00
kicki
Därför att det visar på en stor okunskap om vad som skiljer diktaturer från demokratier. Det visar även på en stor okunskap om det amerikanska politiska systemet. Men lyckligtvis finns nätet. Där hittar du svaren om varför demokratierna är demokratiska och varför diktaturerna inte är det! Annars finns det också otaliga böcker att tillgå. Lycka till!
Inlägg #15: Postat: 2003-11-23 22:47:00
Anna C
Kicki. Om jag inte visste bättre skulle jag säga att ditt inlägg visar på en stor fördomsfullhet och oförmåga att ange exakta källor. Men, när jag tänker efter är jag nog för enfaldig för det;
Inlägg #16: Postat: 2003-11-23 22:51:00
Jolin
Så om vi säger att GW blev korrekt vald till president, har han då rätt att göra vad fan som helst mot mänskligheten utan att någon ifrågasätter? Och ja, kicki, jag kan läsa. Om du också läser ibland har du kanske hört talas om valfusket i Florida och tvivelaktigheterna kring poströsterna?
Inlägg #17: Postat: 2003-11-23 22:53:00
Jolin
Det skojigaste med Sourze är att man kan bli kallad både kommunist och nazist samma dag.
Inlägg #18: Postat: 2003-11-24 07:00:00
Niklas
Svar 9. Tyvärr finns det dom som riktar blind kritik mot allt det USA gör, men det är lika enfaldigt att dra alla som kommer med kritik över en kam som att kritisera USA för varje politisk handling. Angående elektorsrösterna, det var lite min poäng också, Kicki. George W Bush vann trots att han fick mindre röster, tack vare elektorssystemet. Det allena är skäl nog att rikta kritik mot systemet med elektorsröster.
Inlägg #19: Postat: 2003-11-24 07:00:00
Niklas
Sedan, precis som Jolin påpekar, kan du ju passa på att läsa lite om valfusket i Florida, vilket har gett presidenten hans öknamn. Måste jag kritisera varenda diktatur i världen för att inte bli kallad enfaldig okunnig enögd fanatisk kommunist nu?
Inlägg #20: Postat: 2003-11-24 13:22:00
kicki
OK, vi tar det i ordning! Anna: Måste du få allt serverat på fat? Lite initiativkraft har du väl att för att själv leta på nätet eller i biblioteket? Jag har varken sajter eller boktitlar uppskrivna men det finns gott om dom, jag lovar! Dessutom finns ju sökmotorer på nätet, eller hur?
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...