Journalistik och kändisskap

Inlägg #1: Postat: 2003-11-23 14:31:00
Anna C
Välskrivet och tänkvärt....måste läsa igen!
Inlägg #2: Postat: 2003-11-23 14:38:00
Bengt
Men varför kan inte människor dra dom rätta slutsatserna: Köp inte skitet! Men dom köps. Varför? Därför att alltför många människor här i landet har oacceptabelt låg IQ-nivå och därför uppskattar skiten. Slutsats: Inte mycket att göra om inte begåvningsnivån i landet kan höjas! Och det är inte mycket att hoppas på!
Inlägg #3: Postat: 2003-11-23 16:22:00
Catherine
Tänkvärt och bra, även om jag tappar bort mig något efter halva artikeln, är jag bara trött eller, ska läsa den igen.
Inlägg #4: Postat: 2003-11-23 17:51:00
Sunny
I bland försöker jag komma förbi alla "ickenyheter" om 15 minuterskändisarnas "ickeliv" o förvånas o äcklas varje gång.
En mycket bra artikel: För visst måste det ändå,någonstans till sist,spela någon roll?
Eller?
Inlägg #5: Postat: 2003-11-24 10:01:00
Odd Arverud
Jag tycker faktiskt det är journalisternas plikt att ta tag i det här själva med att sluta å skriva om djuren på Farmen och anti-IQ-nördarna i Big Brother-huset. T.ex. när Istanbul självmordbombades var det Naken-Janne som syntes på löpsedlarna; då kan man börja fundera på vart journalistvärlden är på väg...
Inlägg #6: Postat: 2003-11-25 12:39:00
Jan Schmidt
Jag har inte köpt kvällstidninger och knappast heller läst dem sedan 1980, men det verkar inte hjälpa..?
Inlägg #7: Postat: 2003-11-25 12:48:00
Åke
Tycker också enormt illa om kvällspressens "nyhetsvärdering", men jag har ingen som helst förståelse för din medkänsla med dokusåpe-kändisarnas rätt till privatliv. Är man så urbota korkad eller mediakåt att man ställt upp i
Farmen eller Robinson de senaste åren får man skylla sig själv. Faran är ju om pressen börjar behandla allas integritet lika lättvindigt. Men där är vi inte riktigt ännu, folk blir fortfarande upprörda över alltför lögnaktiga löp om t ex Schyman.
Laddar...