|
Inlägg #1: Postat: 2003-11-20 20:00:00
|
|
Mike |
Stämmer rätt bra även om "Robert" nedan är ett undantag.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-11-21 07:35:00
|
|
Per W |
Nja, det kan ju bero på att Billy just nästan bara skriver om sig själv ibland direkt oftast indirekt. Men hans inlägg "Stoppa världen osv" bemöttes eller berömdes väl på ett huvudsakligen sakligt sätt trots att en tredjedel av inlägget handlade om hur duktig han en gång varit på 80-talet
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-21 08:48:00
|
|
Hasse W |
Att han skriver utifrån sina egna erfarenheter kan man knappast fördöma. Många skribenter gör ju så... ska vi börja igen Per W?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-21 08:54:00
|
|
Hasse W |
En sak till Mister Besserwisser Per W BB VAR duktig på 80 talet, och alla inom nöjesbranschen tycker att han är det fortfarande. Det finns dock en skillnad. Det han gör i dag syns inte i massmedia. Folk går och nynnar på hans låtar utan att veta att det är han som skrivit eller producerat dem. Han är smartare än vad du tror!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-21 13:15:00
|
|
PeWe |
Visst, också har han väl slutat våldta brudar, får man hoppas!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-11-21 13:48:00
|
|
Hasse W |
Ärligt talat så tror jag att du Per W är avundsjuk på BB - att han får skriva här och att han är framgångsrik trots domen. Du avslöjar dig varje gång du skriver dumheter om honom.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-11-21 14:06:00
|
|
Per W |
Ännu en dumhet: Citat från Nöjesguidens intervju med Bert K: När man pratar med Fame Factorys producent, eller vem som helst som har arbetat i Berts närhet förresten, förstår man att misstankarna om fusk finns där. På något sätt ser Bert till att han alltid får som han vill. När det gäller rivaler i skivbranschen kan det till och med röra sig om ganska sofistikerade metoder, som när Bert Karlsson fick för sig att avslöja Billy Butts guldskivebluff för flera år sedan.
Forts följer.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-11-21 14:08:00
|
|
Per W |
Forts.
- Billy Butt gick ut och sa att han hade sålt så jävla mycket på Tommy Körberg. Han delade ut en guldskiva på planet på väg till Irland. Jag visste att det var bluff alltihopa. Så jag tänkte att jag skulle sätta åt honom. Distributionsbolaget här i Skara, som jag precis hade sålt, distribuerade ju hans plattor. Så jag kollade med mina före detta anställda. Det var 7 000 skivor sålda eller nåt, och det måste vara 15 000 för att man ska få en guldskiva.
Forts följer.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-11-21 14:10:00
|
|
Per W |
Forts.
Jag fick Tony Kaplan på Arbetet att skriva om det där. Det fanns tusentals skivor kvar i lagret på distributionen. Då skulle Billy köpa dem till sitt bolag - eller rättare sagt fejka ett köp av resten som var kvar. 8000 skivor. Det här fick jag reda på från personalen, så jag ringde till ASG och sa att jag ville ha en exakt tidpunkt när bilen skulle komma fram. Klockan tio kommer bilen, utanför står Tony Kaplan med fotograf. Forts följer
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-11-21 14:12:00
|
|
Per W |
Forts.
och de fotar allting när Billy kommer och hämtar pallen med skivorna.
Det blev världens liv. Det var ju därför man gjorde om guldskivorna sen. Efter det måste man ha certifikat på dem.
Punkt. Nå´n nytta har BB gjort i alla fall.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-11-21 16:39:00
|
|
Hasse W |
Fel! En Guldskiva på den tiden var 25.000 singlar INTE 15.000. Bert har lite dåligt minne! Dessutom så visst man i branschen att det hela var ett spel från Berts sida därför att Butt var mer framgångsrik än Bert just då. Branschen skrattar åt den historien därför att om det fanns en som gav ut falska guldskivor var det ingen annan än Bert Karlsson själv! Du ska inte tro på allt du läser Per W!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-11-21 16:48:00
|
|
Hasse W |
Å den där lådan som levererades till Butts kontor innehöll inte några skivor. Den skickades av Bert själv så att fotografen skulle ha någonting att plåta. Jag är musiker och har hört historien många gånger. Jag tror t.o.m. att Bert har erkänt det för BB på senare tid. De är ju bästa vänner. Det sägs att Bert & Butt brukar skratta åt hur tidningarna blev lurade.Som vanligt har du fel Per W. Vi får se vad du kommer med nästa gång. Nu har du iaf bevisat att du är partisk mot BB.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-11-21 16:50:00
|
|
Hasse W |
Till sist: Sluta med din BB fixering och skaffa dig ett liv!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-11-23 13:27:00
|
|
Per W |
Du verkar rätt fixerad själv, "Hasse W"
|
| |