|
Inlägg #1: Postat: 2003-11-16 20:47:00
|
|
Sunny |
Jag har varit tvungen att bestämma tidpunkten för mina 3 älskade hundars död o upptäckt att jag väntat för länge: lidandet har blivit större än försvarlig. Att säga nu: idag: ska jag skiljas från min vän har inte gått. Min ex blev väldigt sjuk för ett år sedan: vi trodde inte han skulle vakna mera o frågan kom upp I det läget vill man ju inte ge upp! Man måste ta in vad som hänt lite i förväg o inte vara i chock.
Det bästa är om man själv har skrivit ner hur man vill ha det.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-11-17 09:16:00
|
|
Ambjörn |
Problemet ligger ju i att du därmed skulle göra dig skyldig till mord. Det var ett uppmärksammat fall i Uppsala om en son som inte stod ut med att se sin mor lida och avslutade det hela. Vad jag vet blev han dömd till fängelse. Det kanske kan vara värt det dock.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-17 10:52:00
|
|
Sunny |
En bekant till mig hjälpte en annan bekant man,multihandikappad,att begå självmord. Hon hade den dåliga smaken att skriva en bok om detta som orsakade ett mycket tragiskt självmord. Hon satt ett år på Hinseberg. Hon gjorde rätt men att skriva boken var FEL! Jag har följt fallet med pojken du nämner: det var säkert värt straffet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-17 11:05:00
|
|
Sunny |
Straffet bekymrar mig inte: om det krävdes av mig för min sjuke älskades skull så fick jag ju ta det.
Värre är att veta exakt NÄR han vill avsluta ifall han inte längre kan förmedla sin egen vilja?
|
| |