|
Inlägg #1: Postat: 2003-11-15 16:26:00
|
|
muffen |
Du har dragit helt fel slutsats. Hon vill ha ensam rätt till att vara berusad med fragmentariskt minne men kräver att killarna ska alltid ha rätt omdöme i alla läge oavsett om de är nykter eller inte.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-11-15 16:36:00
|
|
Spöket |
Om en kvinna kraschar datorn: "Oj, vad gjorde jag för fel?" Om en man kraschar datorn: "Jävla dåliga saker de tillverkar nu för tiden!"
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-15 16:45:00
|
|
Klarsynt |
Jag kallar sånt för fördomar. Och det är ju precis vad den feministiska doktrinen grundar sig på - fördomar och bara fördomar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-15 17:59:00
|
|
k |
svar 1, jag fattade det som om hon ville ha rätt att bestämma vem hon ville känna inuti sig,
svar2, ja, du har fattat, tyvärr går det långt ner i åldrarna, flickor känner skuld, och även på just det sättet du skriver, mitt i prick!
svar 3, klarsynt, ja kanske, men inte tillräckligt, fördomar, tyvärr inte, utan verklighet
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-15 20:12:00
|
|
nix |
Om det var så viktigt för henne att bestämma vem hon vill ha inne i sig, borde hon hålla sig vaken och säga ifrån eller inte sätta sig själv i vanmakt som hon har gjort. Det var ju att utmana ödet i onödan, vem som helst med minimalt sunt förnuft fattar detta. Du kan fortsätta att drömma om en nollvision där ingen människor i världen gör något ont mot varandra, men det är och förbli en utopi.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-11-15 21:51:00
|
|
Mike |
Öh, nej män känner inte skuld och kvinnor känner sig inte som offer.... Visst så är det "k"!?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-11-16 04:13:00
|
|
Alvunger |
är intressant att du säger att jag satte mig själv i vanmakt. För då är alltså en kvinna i vanmakt enligt din definition "då hon sover bredvid en man". Jösses. Snacka skrämmande värld. Och snacka hur många kvinnor som varje natt försätter sig själva i vanmakt. "att utmana ödet i onödan". ? Det är faktiskt du själv som står för alla de anklagelser mot män, som du anklagar feminister för att ha,
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-11-16 04:14:00
|
|
forts |
Implicit säger du ju att en kvinna är i fara då hon somnar bredvid en man. Hon utmanar alltså "ödet" mäns okontrollerbara sexualitet då kvinnlig kropp finns tillgänglig?? . Vad är "ödet" och vad är "i onödan"? Du har en jävligt taskig syn på män och manlig sexualitet, om du anser att en kvinna är i fara om hon somnar bredvid en man.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-11-16 04:14:00
|
|
forts |
Jag har långt mer förtroende än så för män. Och så nämner du favoriten "sunt förnuft". Vad är sunt förnuft? Du säger faktiskt att det bör ingå i en kvinnas sunda förnuft att inte lita på en man. Jag vägrar ha en så krass syn på män.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-11-16 08:49:00
|
|
k |
Mike, själva grejen är ju att kvinnor just som i detta fallet känner skuld för nåt som hon inte alls velat vara med om, hon är alltså skyldig till en våldtäkt i sina egna ögon, mannen som aktivt agerat, blir oskyldig, hon som sov är skyldig, vem känner skuld, vem är offer?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-11-16 08:58:00
|
|
k |
"om det var så viktigt för henne...." Det är väl en sak som är viktig för alla , rätten till sin egen kropp, inte bara för den kränkta, men så länge människor tänker att hon i princip får skylla sig själv, ja då förblir det en utopi.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-11-16 14:43:00
|
|
nix |
Fan va löjligt, har du nån gång hört talas om självaktning? Det handlar ju inte alls om att "lita på en man" utan det handlar om att inte utgå ifrån att alla främlingar måste vara goda. Det handlar om brist på aktsamhet inför en främling i ett främmande land. Men sånt verkar vara väldigt svårt för era små hjärnor att förstå. Men feminismen är ju som bekant en ideologi som drar åt sig förståndshandikappade. Så är väl inte så konstig att Josefine blev feminist.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-11-16 16:03:00
|
|
k |
Du förstår, det är så att alla nog vet att inte alla främlingar är goda, om det är i Sverige eller i annat land, det kvittar, synd att du måste ta till så grova ord, är du månne en av främlingarna?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-11-16 19:21:00
|
|
nix |
Det verkar inte så. Och vad spelar det för roll vem jag är? Jag skulle i alla fall inte följa med en främling för a knulla oavsett vad jag än befann mig i världen. Därmed inte sagt att jag aldrig kan råka ut för obehagligheter, men jag bäddar inte för dem.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-11-17 10:34:00
|
|
Sunny |
Svar 7 Den tiden då kvinnor levde instängda o övervakade i hemmen är förbi. Vi måste kunna våga ta för oss i livet: även när det gäller sex. Då händer det otrevliga saker i bland men "lösningen" att inte ens våga sova brevid en man är helt idiotisk.
De flesta män är inte som denne man..
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-11-17 13:59:00
|
|
nix |
Nej, inte alla män beter sig på det viset, men det finns ju några som gör det. Precis som inte alla människor är mördare men finns ju några som är det. Kan det vara så himla svårt för er fjortisar att fatta?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-11-17 14:41:00
|
|
PIX |
nix svar 12. Dagens skratt och femetta!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-11-17 20:05:00
|
|
Sunny |
Det var många år sedan jag var 14....
ack ja.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-12-09 22:50:00
|
|
Cinderella |
Nix svar nr 14 var mkt klokt. Det finns vissa saker man bara inte ska göra. J valde att att göra den mest intima handling med en total främling, han hade ju blå ögon. Hon missbedömde hon totalt han bjöd ju in kompisen eller hon brydde sig inte om hur vem han var, han skulle ju bara tillfredsställa henne för stunden. Han visade sig vara en "ful fisk". Men J har ju inte tagit skada utan kunde fortsätta i samma stil.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-01-04 22:51:00
|
|
Tobbe |
Jo, men det betyder väl inte att det var Josefins fel eller. Då förstår inte jag hur man resonerar. Snart lever vi en totalt cynisk värld, usch.
|
| |